fredag 5 mars 2010

Underbara fredag

Visst är det väl nåt särskilt med fredagar? Veckans bästa dag ;-) Även om den här fredagen är lite si och så, huvudvärken dunkar, yrsel och allmänt hängig, men hoppet finns om att det måste gå över...Verkar som om det ska bli fint väder i helgen, och nu är det strålande ute, även om det är kallt. Men mitt på dagen är det nästan bara nån minusgrad och man känner verkligen solens värme. Underbart!
Igårkväll kom aldrig katten in. Han brukar alltid göra det. Sambon var trött efter kursdag på annan ort, och jag var inte så pigg, så vi hoppade i säng strax för 22,30. Men det kändes inte alls bra att veta att katten var ute i kylan. Somnade och vaknade 02,30, gick upp och kollade men han låg inte i sitt lilla "hus" på verandan som han brukar...tänkte att nåt kunde ha hänt.
Så i morse när jag skulle skjutsa iväg barnen till skolan, -19 grader, och jag ropade till honom innan vi satte oss i bilen. Hörde ett svagt hjärtskärande jamande. Sprang i djupsnön bakom huset och ser till slut katten sitta ca 5-6 meter upp i en tall. Så där har han suttit och inte kommit ner, stackaren! Fy vad kallt det måste vara!
Skjutsar iväg barnen och när jag kommer hem pulsar jag bort i djupsnön till tallen. När han ser mig nära blir han så ivrig att kan klättrar längst ut på en gren. Han inser att han inte kommer ner där och försöker ta sig tillbaka och komma ner till nästa gren, men då tappar han taget och faller ner i snön. Vilken tur att det är djup snö! Han klarar sig utan skador tack och lov! Bär in honom och han skakar, fryser stackaren...
Så nu har han ätit och sover gott i fåtöljen med skinnfällen...lilla gubben ♥ På måndag har jag bokat tid på djursjukhuset och då ska han kastreras..han är ju 8 månader (blev igår) så nu är det dax. Förhoppningsvis håller han sig hemma hos oss sen ;-)

Önskar er alla en skön fredag! Många kramar till er!


Ser ni mitt på grenen..där sitter den stackaren...


Inne i favoritfåtöljen igen...



6 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken söt kisse.
Jo,man ska kastrera hankatter.
Det blir lugnast så :)
Ha en underbar fredagskväll.
Kram på dig!

Susanne P sa...

Stackare...
Se till att han blir ordentligt varm!
Kram

Cissi sa...

Vilket äventyr för en lite kisse.. Tänk så kallt...
Kastrering är bra för en hankatt, de blir ju lite lugnare då.
Hoppas att solen skiner på dig idag!
Kram

Camilla sa...

Grattis själv,på namnsdagen :)
Ha nu en underbar dag.
Kram på dig!

Jennyshemochharmoni sa...

Men fy, stackarn! Man får ju ren och skär ångest om de inte vill komma in. Skönt att se att han mår gott nu :) Kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Ja, grattis på camilladagen förresten :)