torsdag 25 mars 2010

Veckoslut

Imorgon är det fredag! Undrar hur många gånger jag har skrivit det här i bloggen! Men det är verkligen veckans bästa dag...;-) Imorgon börjar jag inte förrän 10.30, så jag hinner gå en långprommis med hunden sen jag skjutsat barnen till skolan. Skönt! Hoppas det inte snöar lika mycket som idag, blåst och snö på tvären. Men det hör väl våren till...

Igår läste jag en artikel i tidningen Iform. Jag gillar den tidningen jättemycket, det finns mycket bra info om kost och om träning. Titta gärna in på http://iform.se/. Jag läste en artikel om chokladbegär och att man kan ha magnesiumbrist då. Jag undrar om jag inte kan ha lite sånt...Hur som helst läste jag att bl a pumpakärnor var rika på magnesium. Dom är jättegoda att äta som snacks, så jag har köpt hem lite. Ska nog rycka upp mig lite och köpa hem lite frön och nötter som man kan äta istället för annat onyttigt ;-) Roligt är det att jag också märkt att mina två tjejer börjat intressera sig för mat och vad som är nyttigt och inte.

Idag drog jag ett varv på stan medan yngsta tjejen var på sin träning. Hade tänkt kolla efter joggingskor, för snart är det dax för det. Jag längtar faktiskt! Även om det känns som om det är en evighet tills det blir vår här...men när det väl sätter igång med värme så går det nog rätt fort ändå.

Nej nu ska jag ta en kort koll på teven innan det är dax för sängen :-) Önskar er en riktigt härlig helg!



5 kommentarer:

Camilla sa...

Önskar dig också en trevlig helg.
Kram på dig!

Pernilla sa...

Fredag är bäst!
Ha en bra helg.
/P

Cissi sa...

Fredagar kommer rätt ofta tycker jag nog.. :o)
Ha en go helg!

Titti sa...

Tack detsamma!! Vi fick lamm idag,men ett dog vid födseln tyvärr. Men sånt är livet..Nu tycker jag de ser ut att ska lamma vilken sekund som helst allihop bara därför..Man kanske ska bädda i fårhuset inatt ;)

Camilla sa...

Hallå där.
Jag är hemma nu...och jag lever ;)
Ha det bra och kram på dig!