söndag 14 mars 2010

Söndag morgon och solen lyser så härligt även idag. Tänker på min sambo som är ute på skoterhelg med några "gubbar", dom lär ha det underbart!
Igår var det bara tjejerna och jag, vi var på stan och inhandlade lite hund och kattmat samt lite annat, sen blev det lunch och på em blev det matiné med deras kompisar. För 10-11-åringarna var det superkul, 6-7-åringarna hade lite mer myror i brallan....men filmen var 1,40 timme och det var kanske lite väl långt att sitta still. Men kul ändå!
Sen blev det till att åka hem och laga middag och efter det melodifestival på kvällen. Anna var bra, men lustigt att de europeiska rösterna inte gav henne nästan några poäng, utan det var svenska juryn och folket...så vi får se hur det går i Norge!
Igår tog jag min första cykeltur med hunden. De flesta gångvägar är utan snö efter allt tinande, lite is och snö här och var men det gick bra. Skönt att få cykla!
Annars har jag mycket funderingar, less på allt funderande hit och dit...men det vill liksom inte lämna hjärnan...Och det värsta av allt är ju att jag inte kommer fram till något heller...Det är svårt när man inte riktigt vet vad man vill, bara ATT man vill något. Jag försöker tänka att jag ska vara mer aktiv i saker som kan föra mig framåt, men det är som om det sitter i tjära...Frustrerande!
Nej nu är det väl dax att ta sig ut i solen...jag tror att jag hämtar några solstolar från förrådet och sätter mig på altanen med en kopp kaffe :-) Bättre än så kan man väl inte ha det ;-)

Några sanna ord...

Lyssna på dig själv,
låt inte andras drömmar
ta över ditt liv

Lev din egen sanning
i omtänksamhet och medkänsla
om andra och dig själv

Låt inte andras förväntningar
få dig ur balans

Stanna i ditt centrum
förvissad om att du är bra
och att du duger väl

Säg ifrån vänligt och
formulera dina behov,
det är att leva i din kraft

Ge mig kraft och styrka
att göra det jag behöver göra

Ha en skön söndag!


4 kommentarer:

Susanne P sa...

Vilka vacker ord!
De ska jag komma ihåg.
Kram & ha en underbar söndag

Pernilla sa...

Va härligt med cykeltur. Det har inte blivit någon första tur för mej än.....men snart!
/P

Camilla sa...

Jag tror inte att det kommer att gå bra för Anna i Norge.
Men,men...Sverige har sagt sitt.
Ha en bra dag och kram på dig!

Nannis sa...

Tror inte heller låten kommer bära där.. så medioker? Lyfte liksom inte.

Fin text! Tack :)

Kanske ta en kaffe på söndag lr måndag? Jag ska förbi då tror jag.

kram!