måndag 1 mars 2010

Inspiration

Just nu behöver jag väldigt mycket inspiration. Fick jag välja själv skulle jag ta mig ledigt nån vecka och åka runt på loppisar och lite andra affärer och shoppa mig glad :-) Ett runt bord till vardagsrummet står högt på listan och ett litet runt bort till hallen nere, där jag kan ha en liten lampa brevid korgstolen. En stor fin tavla med glada färger skulle också sitta bra i hallen!

Nåt annat jag skulle vilja göra är att köpa en ny bättre kamera, jag älskar att fota. Min nuvarande kamera och jag kommer inte överens...kanske behöver jag gå en kurs ;-) Det skulle vara roligt! Men tyvärr verkar det inte vara någon kurs på gång i den här orten. Som vanligt när man vill göra nånting.

Idag när jag är hemma med yngsta dottern som är förkyld, får jag lite tankar att jag skulle börja meditera. Jag skulle nog behöva det lugnet, titta in i mig själv lite för att hitta det jag söker. Ja det låter kanske djupt, men det skulle nog många behöva, lite lugn emellanåt, för att varva ner. Att få balans mellan lugn och stimulans, det är lättare sagt än gjort. Nu när jag tänker efter, har jag nog fått en cd med meditativ musik, av min fd chef. Hon är klok hon! Jag ska nog ta och leta reda på den och sätta mig en stund :-) Hoppas ni alla får en bra dag!


Tänk att sitta här och ta det lugnt...

4 kommentarer:

Camilla sa...

Ååå,tänk dig att sitta där med en "latte".
Höra fåglarna kvittra.
Vilken dröm.
Men än är det vinter men vi är inne i mars nu så våren är väl snart på väg hit :)
Ha en bra dag och kram på dig!

Susanne P sa...

Men man kan ju få drömma....*suck* men då drömmer jag mer om en god drink i handen än en latte...om man nu får drömma!
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken ljuvlig bild! Meditation är nog otroligt bra! Jag har aldrig provat men skulle gärna göra det. Ha en riktigt bra vecka! Kram

Camilla sa...

Hej Camilla och TACK:)

Hoppas du hittar på något bra och kommer till ro...den där bilden ingav verkligen förhoppningar tycker jag:)

Ha det gott - kram!