tisdag 19 oktober 2010

Beställde lite fina gardiner från Ellos häromdagen. Och naturligtvis dök det upp en ny katalog dagen efter, med rabatter och jättefina grejer. Är det inte typiskt? Hittade iaf en fin ljuskrona som jag skulle vilja ha i köket. Till jul kan man klä den i mossa eller granris :-) Inte var den dyr heller, bara 229 kr. Den är nog inte så snygg att sätta upp bara som den är, utan man måste nog klä in den lite. Tänk att det är mitten på oktober nu och att man snart får börja med lite julgrejer! Inte likt mig att längta efter det, men i år är jag faktiskt lite sugen att pyssla lite. Jag skulle vilja fira hemma den här julen, bara i lugn och ro. Vi får se hur det blir :-)


Bild lånad från Ellos

Igår ringde läkaren. Jag hade skrivit upp lite frågor som han besvarade, och det är skönt att jag känner ett stort förtroende för honom. Han tror att det blir jättebra att vi bestämt oss för att operera och han ska göra sitt absolut bästa för att det ska bli så bra som möjligt sa han :-) Tyvärr är det så fullbokat före jul, men i slutet av janurari/början på februari ska hon få komma och göra det. Tyvärr kommer hon att missa lite av fotbollssäsongen då, men han trodde att hon iaf skulle kunna vara med och träna och sen får vi se om hon kan spela matcher i slutet av sommaren. Det viktiga är ju att hon blir bra från sin värk, och det höll hon med om lilla hjärtat ♥.
Själv har jag gått sönder mitt knä igen. Det har ju känts så bra sen i augusti, jag har sprungit och det har funkat bra. Men förra veckan gick jag raska promenader där det var kraftiga backar både uppåt och nedåt. Det var inte så bra, utan då fick jag ont igen. Igår blev det ännu värre efter att jag hade varit ute och gått en timme. Det gör inte ont att gå, men efteråt....Så idag sitter jag hemma och vilar knät och ska prova att äta antiinflammtoriskt några dagar igen för att se om det ger sig. Skit! Så då får det bli cykling några dagar så hunden får sitt i alla fall...

Hoppas ni alla som tittar in får en härlig tisdag :-)

3 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Kul att beställa lite inför julen :) Kommer bli jättefint med kronan :) Skit också att det skulle vara sån lång väntetid! :( Jag hade hoppats att hon skulle få göra det så snart det bara gick. Hälsa lilla hjärtat!

Stor KRAM

Jennyshemochharmoni sa...

Glömde skriva, krya på dig själv också! Stor KRAM

Semester & Mat sa...

Vilken fin ljuskrona, rena fyndet!
Trist med denna väntetid inom vården...

Önskar dig en trevlig onsdag!