torsdag 21 oktober 2010

Torsdag

Ännu en dag som passerat ;-) Vackra dagar med gnistrande sol, men så himla kallt. I natt var det -7 grader som kallast och under dagen bara några få plusgrader. Åå vad jag längtar ut på långpromenader, just bara för att jag inte kan. Men det känns faktiskt lite bättre efter några dagars vila och tabletter. Försöka vila i helgen också och sen kanske man är på banan igen, lite lätt ;-)
Imorgon ska jag klippa mig igen också. Mitt hår är rätt så kort nu, längtar lite efter mitt långa hår...:( Men kort hår är skönt, väldigt lätt att fixa och sköta. Men jag saknar ändå att kunna sätta upp håret. Frågan är, om jag ska fortsätta med kort hår, hur jag ska klippa det. Mitt hår är väldigt tjockt och dessutom lockigt, inte så lätt att få till nån bra frisyr. Jag skulle gärna ha väldigt kort bak, lite "spretigt" med kanske lite längre lugg. Men det går nog inte då mitt hår är rätt mjukt :-( Jag får väl fråga frissan om råd...Har försökt kolla runt på olika frisyrer, finns många snygga, men man passar ju inte i allt ;-)
Nu blir det soffan och Robinson ikväll.



Kanske nåt sånt här??

12 kommentarer:

Helene sa...

Gokväll !!
Ja visst är det svårt med frisyrer...Jag har ju alltid haft långt hår men är så sugen på kort hår...Inte jättekort men till över axeln ca...Men jag är så feg = /
Hoppas du blir bra med ditt hår.
Kram Helene.

soffie sa...

en som jag känner lite grann är med på Robinsson han som kom med idag Tommy ;)
himla tufft iår å bra tycker jag det är.
va spännande att fixa till dej lite , kolla med din frisör så kan hon säkert ge dej massor av bra tips.
kram

Susanne P sa...

Snygg frisyr! Inte "snåklippt" och inte långt.
Fråga din frissa så kommer hon säkert med ett bra förslag till dej!
Lycka till!
Kram

Malin sa...

Skönt att du känner dig bättre!
Känner igen problemet med hår, har precis som du tjockt och lockigt och har alltid sett ut exakt likadan, dvs jämnlångt runt om förutom ett försök i femma att ha lugg, hu så det så ut!
Skulle kanske vara skönt att variera sig men håller med dig om att det är ganska skönt att bara kunna sätta upp det i en tofs...
Kram

Camilla sa...

Det där var en skitsnygg frisyr!
Visst får vi se en bild efter du varit hos frissan?
Ha en toppen dag!
Kram!

Tänkt och tyckt i hundra knyck ! sa...

Fin frisyr !
har en elektriker här som drar lite kablar så det är rätt utkylt nu, fryser. Snön ligger kvar här med. Tycker det är lite tidigt med vinter redan.

BS Jaa, kolla det för det är bra !

Tack !

Ha en jättebra dag du med !

Kram

Helene sa...

Ville bara kika in och önska dig en fin fredag !!
Kram Helene.

Tess sa...

Hejsan

Det är så otroligt svårt med frisyrer tycker jag. Jag är så feg så jag vågar inte göra så mycket mer än att toppa och slinga i samma färg som jag haft de senaste 10 åren :-))
JAg tycker du ska gå till en bra frisör och fråga henne eller honom för om det är en seriös frisör så får du en ärlig konsultation.

Ha en bra dag // Tess

Semester & Mat sa...

Ta med bilden till frisören så kan ni säkert komma fram till något.
Det är ju så mycket skönare när man väl vågat kapat av lite.
Gjorde det själv för någon vecka sedan, lugg vart det också.

Ha en fin fredag!

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp.., DEN frillan gillade jag!!!
Men kära Camilla.., du har tjockt och lockigt hår och tycker det är svårt att få till frisyrer med det!!!
Jag.., har långt, tunnt och rak hår och jag har absolut ingen fantasi mer än att det ständigt åker upp i den jäkla hårsnodden.
Jag tror bannimej aldrig man kan bli nöjd med hårstråna:)))

Jag vet det är väldigt längesedan jag fick din underbara "krya på dig" hälsning men jag vill tacka så hjärtligt nu.., tack snälla.
Min fot är abolut på bättringsvägen, sakta men säkert.
Nu är jag fri från gipset sedan två veckor tillbaks och det är sååå skönt.
Igår gick jag minsann 4 steg UTAN mina kryckor.., det du:)

Ha en lång och skön helg Camilla och ta väl hand om dig.
Kram till dig
Marianne

Grabbarna boys sa...

Tack för den fina kommenteren på vår blogg.
Jag kan säga detsamma om din, den är verkligen jättefin.
Och så har du dessutom en "flatte", det är helt klart en favorithund hos mig.
Ha en härlig helg och till din blogg tittar jag gärna in igen!
/Patricia

Camilla sa...

Nå...hur gick det hos frissan?
Kram!