söndag 10 oktober 2010

Marknad och trädgårdsarbete

Ja det är vad det har blivit för mig i helgen. Igår var vi på den årliga höstmarknaden. Riktigt mycket folk, man såg knappt vad som fanns i stånden. Vi cyklade dit, det ligger ju rätt nära oss. Sambon har inget lås på sin cykel, en gammal en...så när vi tänkte cykla hem igen, då var hans cykel borta! Den som tog den måste verkligen ha gått runt och kollat vilken cykel som inte hade lås! Människor är så himla fräcka som man finner inte ord för det :(
Idag har solen lyst och värmt oss. Även om det blåser så är det jätteskönt ute. Jag har tagit tag i rabatten och flyttat om mina blommor, det blev jättebra! Sen har jag också grävt upp tulpanrabatten, tänkte sätta lite nya tulpaner eftersom dom vi har inte är så jättefina. Jag ska åka och köpa nya lökar till veckan. Jag har också hunnit med en promenad med hunden och körde lite sökruta med tennisbollar med honom. Han var taggad som sjutton, som vanligt. Finns det en liten tennisboll så hittar han den ;-) Han är grym!
Har hunnit med att titta på handbollsträning som yngsta dottern har börjat med. Ser kul ut! Hon verkar tycka det också.
Ja imorgon då är det dax att åka till Umeå med dottern och se vad domen på ryggen blir. Jag törs inte tänka nånting men känner mig pirrig...är så rädd att dom ska säga operation, för då kommer hon tycka att det är jättejobbigt det vet jag. Men positiva tankar nu! Ni får gärna hålla era tummar och tår för att det ska gå bra....:-)

Kram och ha en skön söndag♥



5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Va fräck folk är, att man ens vågar gå och ta en olåst cykel sådär där det säkerligen var folk hela tiden...

Är det okej om jag länkar dig från min blogg?

Helene sa...

Tråkigt med cykeln = ((
Jag tänker på er idag och håller tummarna...
KRAM Helene.

soffie sa...

tänk att man aldrig får ha sina saker ifred,så himla fräckt.
härligt med sol den har varit framme hos mej med men brrr va kallt det va imorse då fick jag skrapa rutorna på bilen:(
ha en go ny vecka

Camilla sa...

Hoppas att det gick bra uppe i Umeå!
Och vad tråkigt med cykeln.
Ha det bäst!
Kram!

Helene sa...

Ville kika in och önska dig en fin dag.
Kram Helene.