onsdag 20 oktober 2010

Tristess

Just nu är det lite tråkigt när jag inte kan göra nåt pga knät. Inga promenader, ingenting :( Andra dan jag ätet antiinflammatoriskt och det börjar väl kännas något, något bättre iaf. Det har iaf slutat bulta så mycket. Funderar på om jag ska vila från jobbet imorgon med, det är så jobbigt att sitta eller stå hela dagen. Lite svårt att lägga upp benen när man jobbar.
Kissen har också gjort illa sig, för några dagar sen såg jag några bloddroppar på golvet och när jag kollade igenom honom hittade jag ett sår där skinnet var borta, på en cm i rund cirkel. Köpte en tratt och lite salva och har försökt hålla honom inne, men han blev helt tokig ;-) Till slut åkte tratten av och han fick gå ut och det verkar ju läka bra ändå. Katter är ju katter ;-)
När jag tittade ut i det fina soliga vädret idag såg jag några fina fåglar i en buske utanför vårt hus. Jag tror att det är domherre, vet någon om det är det? Dom är så fina med allt det röda :-)
Ha en skön onsdagkväll :-)


Domherre (?) ätandes på bär :-)


Lite suddig bild

7 kommentarer:

soffie sa...

å va trist att du har ont hoppas nu att medicinen hjälper så du mår bra snart,
åå va fin domherre ,
kram

Susanne P sa...

Har du ont i ditt knä igen?! Hoppas att smärtan ger med sig. Du får vila dej i form! ;)
Kram

MammaMorran sa...

Hoppas smärtan ger med sig, så du kan röra dig som vanligt! Det är nog bättre att ta en extra vilodag!

Kram
MammaMorran- funderar över livet & ADHD

Malin sa...

Fy vad jobbigt att ha ont och inte kunna röra sig som man vill, hoppas medicinen hjälper snart och du är uppe som vanligt igen.
Kram

Ulrika sa...

Linda knät och högläge ordineras :-) i komb med antiinflammatoriska läkemedel... och så förståss en hel bund med tålamod också!! Hihi!

Krya på dig!

Camilla sa...

Nog är det en domherre alltid.
Mycket vackra fåglar.
Hoppas att ditt onda knä snart blir bra igen.
Vila!!!
Ha det bäst!
Kram!

Helene sa...

Fina bilder !!
Hoppas du blir bra med ditt knä snart !!
Kram Helene.