onsdag 8 december 2010

Flyt och oflyt

Tänk att kylan håller i sig! Men det gör inte så mycket, julstämningen blir bättre, snön får ligga kvar och allt känns lite bättre. Hellre det än slask och grus!
Jag tycker dagarna flyger iväg, jag hinner knappt komma på jobbet så är det lunch, sen vips är det dax att gå hem.
Idag blev gympan inställd för yngsta dottern, så jag hann iväg en sväng på stan istället. Slet åt mig en tunika på Kappahl, en svart med lite glitter och grejs på ;-) Den duger med ett par svarta tights och stövlar, ja så får det bli på fredag när det är julbord. Det viktigaste är att ha kul, och det tänker jag verkligen ha!

Igår hände en sak som fick mig att verkligen tänka på vad som är viktigt att fokusera på, vilka människor som betyder något. Jag fick helt plötsligt ett brev från någon som jag inte haft en lätt relation med, och som helt plötsligt anklagade mig för både det ena och andra. Sånt som bara inte händer, man sitter och gapar. En person som inte har det minsta förståelse för andra människor, än sig själv. En person som har sett ner på mig gång efter gång, som inte låter mig vara den jag är och som inte kan se några bra sidor hos mig. En gång för alla bryter jag nu med den här personen, som verkligen suger kraft som jag hellre lägger på de jag bryr mig om. Om den här personen inte hade varit så självcentrerad själv, hade h*n kunnat fråga mig om saker istället för att lägga ihop 1+1 till något helt överdrivet och osant. Men jag tog mig en promenad i kylan och försökte skaka av mig den olustiga känslan, tänkte att jag ska inte svara med samma mynt, för det tjänar inget till. Jag ska inte sjunka lika lågt. Det var verkligen som om någon sa till mig att vara glad och lycklig för att jag har min familj som jag älskar så mycket, och det är jag verkligen. Inget betyder mer. Nog om det, jag behövde skriva av mig lite och nu har jag gjort det, nu lämnar jag det här!
Jag slutar väl med att berätta något roligt, en kollega till mig på jobbet berättade att hennes 7-åriga son (som för övrigt är "ihop" med min sjuåriga dotter) hade visat upp ett brev min dotter gett honom. På ena sidan var det ett stort hjärta där det stod "du är den bästa kille jag nånsin haft, men jag har varit ihop med V också, bara så du vet" På andra sidan brevet stod det: "Men du ger mig ju aldrig någonting, t ex en ring eller ett halsband"
Tänk att vi frustade av skratt, min kollega sa att hennes sambo hade tittat på sin son och sagt : "Ja ska du behålla den här tjejen, då kommer det att kosta"

Ha en riktigt skön och härlig torsdag vänner, snart är det fredag igen ♥


Så vackert när solen skiner på snöiga grenar :-)

8 kommentarer:

soffie sa...

brrr det är kallt nu och det ska visst fortsätta,
va vacker bild du visar,
usch vilken knäpp person du gör verkligen rätt som bryter med den nu,
kramen till dej

Susanne P sa...

Det finns en massa energitjyvar!
Jag har också försökt att sålla bland de jag har i min krets.
Vissa bara tar energi från en och ger aldrig något tillbaks...
Bra att du bryter med denna preson och försöker att skaka av dej detta!
Kramar till dej!

Semester & Mat sa...

Bra att du försöker glömma denna person. Sådana slukar bara en massa onödig energi.
Energi som man själv kan lägga på att umgås med de man vill umgås med.

Ha en fin torsdag!

m sa...

Det är oerhört viktigt att bara fokusera på dom som ger något tillbaka, dom som betyder något. Människor som ger negativ energi och bara tar och tar dom har jag gjort mig av med nu, däribland finns tex min bror. Jag har insett att man inte måste älska någon bara för att man är släkt och det är jag tacksam för att ha insett.
Gulligt med den där första kärleken ;-)
Sv. Jag var oxå hästtjejen som var totalt ointresserad av smink när jag var tonåring....
Kram

Malin sa...

m är ju jag då... *rodnar*, jag råkade väl trycka på någon knapp eller nått, piiinsamt...

Camilla sa...

Sådana personer är inte värt att ha i sin vänkrets.
Bra att du sållar bort henne.
Puts väck!
Borta!
Hahahaha....vilken kvinna är INTE dyr att ha att göra med ;)
God morgon!

Pernilla sa...

Det är bra att skriva av sig, brukar hjälpa.
Min elvaåring har ett tre år långt förhållande men en söt kille. Han gav henne en bowlingmatch i födelsedagspresent. Sött tyckte jag och bätte än ring.
/P

Helene sa...

Vilket gulligt kärleks-brev = ))
Jag håller med dig...Människor som suger energi ifrån en ska man undvika.Jag förstår precis hur du menar...Jag önskar dig en toppen-fin lördag.
Kram Helene.