måndag 6 december 2010

Kort helg

Usch vad dom här tre dagarna sprang iväg fort! Men idag har jag bara jobbat till halv två, det var skönt. Blev en del pysslande i helgen, förutom julklappsinköp. Det är några kvar men det känns som jag har koll på läget :-)
Igår drog jag iväg till skogen och fick med mig en del granris hem. Har knåpat ihop en krans som jag har ute, och så har jag klätt ljuskronan och satt upp den i köket. Tycker den blev riktigt fin! I all sin enkelhet...:-)
Försöker förtränga att jag ska på julfest på fredag. Jag är inte ofta ute och då har man....ja just det, inga kläder! Har kollat lite lätt i några affärer, men hittar inget alls :( Ibland önskar jag att man hade en stylist som kunde hjälpa en! Även med vardagskläder, man hamnar så lätt med samma plagg hela tiden. Som koftor t ex! Jag vet inte hur många jag har av dem...Hur som helst, det ska bli kul att få äta lite julmat och kanske dansa en sväng oxå. Det kan behövas ibland, för en hemmaråtta som jag!

Hoppas ni alla får en mysig måndagkväll!


Så här blev min ljuskrona

6 kommentarer:

soffie sa...

å va vacker din ljuskrona är,
jag slutar alltid halv 2 på måndagarna å det är verkligen skönt med en tidig dag,
gött att ha julklappsinköpen avklarade jag är med nästan färdig med mina.
må gott

Susanne P sa...

Vilken jättefin ljuskrona!
Jag går också gärna i "gamla ingångna" kläder. Och visst är det svårt att köpa nya!
Kram

Semester & Mat sa...

Känner igen detta klädproblem.
Jag har väldigt lätt för att fastna för vanliga baströjor, är en rätt tråkig person ;)
Men nu senaste tiden, har jag inte tillåtet mig köpa någon sådan innan de jag har är fullständigt urtvättade.
Testa gör så.

Hoppas du hittar något snyggt inför fredagen.

Ha en fin tisdag!

Malin sa...

Vilken underbar ljuskrona, alla är så duktiga så här inför jul jag önskar nån kunde komma hem till mig och julpynta mitt hem oxå!
Visst har man bara "hemma-kläder"?? Det är hopplöst om man nån gång behöver något annat...
Kram

Helene sa...

Vilken jättefin ljuskrona !!
Ja visst är det så att man alltid har det jobbigt att veta vad man ska ha på sig...En stylist vore inte dumt = ))
Ha en mysig kväll.
Kram Helene.

Camilla sa...

Å,vilken vacker ljuskrona!
Ja...dessa kläder!
Och det är så typiskt att då man är ute efter något så finner man inget :(
Hoppas att du hittar något som du kan ha på dig.
God morgon!