onsdag 22 december 2010

Leeeedig!

Gud så underbart! Fem härliga dagar som börjar idag. Fick ingen sovmorgon då det är -25 grader ute, skjutsade barnen till skolan. Men det gör inget. Har satt igång och tvättar sängkläder, kuddar och täcken och tänkte hinna klart vår säng idag. Blir så härligt när det är nybäddat och tvättat!
Annars har jag bakat lite, igår skulle jag prova brödet som Ernst gjorde i sitt program, med äpple och valnötter. Det blev inte gott! Tyckte det var konstigt att det inte skulle vara några kryddor i, bara salt. Smakade bara det också! Så det åkte i soptunnan. Annars gjorde jag Leilas chokladknäck, den blev jättegod, och idag ska vi göra Rocky Road. Sen ska jag väl hinna griljera skinkan också, är så sugen på en skinkmacka faktiskt :-)
Snart är det dax att summera det här året, det har verkligen flugit iväg! Men det kommer väl nästa vecka :-)
Nu önskar jag bara en skön ledighet med gemenskap och god mat, ska bli så mysigt. Visst är man lite spänd på om barnen blir nöjda med sina julklappar eller inte ;-) Men det ska dom väl bli hoppas jag :-) Ha det gott alla ♥







11 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Har också hållt på städat upp lite, bäddat rent och tvättat.
Skönt nu när det är gjort. Knepigt vad man drar sig många gånger för att göra det.
Så nu resten av dagen tänker jag bara ta det lugnt!

Ha en fortsatt trevliig dag!

Camilla sa...

Ja...NU är det nära!
Jag renbäddade också idag.
Städa får Gubben göra för han är ledig och jag jobba.
Barnen står nu och gör knäck.
Hur bra får man ha det? :)
Ha nu en toppen julhelg!
Kram på dig!

Susanne P sa...

Det som inte är gjort innan jul hinner man med efteråt!
Så resonerar jag och jag har ingen julstress alls i år! Det är så skönt!
Sv. ja, nu njuter vi av ledigheten! ;)
Julekram!

Helene sa...

Va skönt att vara ledig = ))
Och va fint du har gjort med allt !!
Ha det gott.
Kram Helene.

soffie sa...

å va fina bilder,
brrr kallt hos mej med 22- ,brrr
ha en underbar ledighet jag är med långledig nu hela 11dagar så gött.
GOD JUL!!!!!

Malin sa...

Så underbart lyxigt med 5 dagars ledighet, umgås med familjen och bara vara... Jag är sugen på att göra Rocky Road jag oxå, hittade ett recept som lät så gott igår, får se om jag hinner, antagligen INTE ;-)
Kram och God Jul!

Helene sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL !!
Kram Helene.

Pernilla sa...

Önskar dej en God Jul!
/P

Susanne P sa...

Jag önskar dej en riktig God Jul!
Kram

Malin sa...

Hoppas att ni fick en lugn, skön jul utan en massa stress och måsten och att resten av helgen blir lika bra.
Kram Malin

Semester & Mat sa...

Hoppas du haft dig en underbar julhelg. Nu väntar jag mig en uppdatering ;)