söndag 26 december 2010

Julhelgen är över

Julhelgen är över och imorgon är det jobb igen! Tänk att det alltid ska gå så fort :( Har haft en lugn, skön och mysig julhelg med familjen. Julafton var vi hos min mamma, firade tillsammans med syster och hennes man. Jättemysig dag/kväll, synd att den kändes alldeles för kort! Igår hade vi en mysig hemmadag, spelade spel med barnen, promenerade då vädret var mycket bättre (endast -13). Idag har jag varit ute på promenad i 1,5 timme, och bara -5! Superskönt att få röra på sig. Sen har vi varit hos svärmor och ätit årets sista (tror jag iaf) julmat. Nu väntar fyra arbetsdagar innan det är dags att fira nyår, nåt som är väldigt roligt enligt mig. Då äter vi gott och skjuter några raketer :-)
Jag fick väldigt fina julklappar i år :-) Hade önskat mig presentkort hos en personlig tränare, och det fick jag av sambon :-) Mega-glad över det, ska boka tid framöver, men vet inte om jag ska göra det i januari eller vänta tills efter dotterns operation, för när jag väl börjat så vill jag köra fullt ut. Sen fick jag också en bok, som jag hade tänkt köpa själv och inte visste att jag skulle få. Den heter "Möt din skyddsängel" och verkar väldigt intressant. Som sagt tidigare, jag har upptäckt den andliga sidan hos mig själv, en väldigt cool upplevelse. Så jag har redan börjat läsa den och ska göra övningarna (typ meditation) och se vad som händer :-)
Känner mig väldigt lycklig över att ha fått så många fina insikter det här året, både om människor runt omkring mig, och om mig själv. Livet är en resa och jag känner mig väldigt tacksam och tycker att den är spännande, även om det inte alltid går som man vill. Jag vet att jag har en del utmaningar framför mig, men det ska gå, det måste det bara göra.

Hoppas ni alla haft en skön julhelg ♥kramar♥


Mina favoriter, tulpaner :-)

7 kommentarer:

Titti sa...

Ja snön räcker å blir över... Fick gå i knädjup snö nu när hästarna skulle ut.Urk..

Malin sa...

Vad härligt att du fick presentkort för en personlig tränare! Tror att det kanske kan vara smart att vänta tills efter hennes operation, kan tänk mig att du då vill vara närvarande till 100% då och så kan du tag tag i träningen sen...
Kram

Susanne P sa...

Det var en bra julklapp!
Kram

Helena Ljunggren sa...

God fortsättning!

Helene sa...

Vilken bra julklapp...Personlig tränare...Skulle jag oxå behöva ha,helst en som hämtar mig hemma och tvingar iväg mig = ))
God fortsättning och stor kram från mig / Helene.

Semester & Mat sa...

Vilket perfekt tillfälle att komma igång med träning, då man har sig en pers. tränare.
Tror det är svårare då att smita undan. Känns som att jag själv skulle behöva en nu efter jul.

Ha en fin dag!

Camilla sa...

Låter som du haft en bra jul.
Men hur kan man önska sig en sådan julklapp? ;)
Träning är inget för mig,men jag kan tänka mig att jag borde göra det.
Men..nä...jag avstår :)
Jaja...tur att vi är olika :)
Kram på dig!