söndag 19 december 2010

Jag hinner verkligen inte med att blogga just nu :( Lördag bestod av lite plockande, tvättande och bakande av bröd och knäck. Jag orkade inte åka på stan för att fixa paket till paketleken, som vi leker nästan varje år. Den är så rolig! I år blir den kvällen före jul tror jag. Men jag är ju ledig onsdag och torsdag så jag får fixa det då :-) Man är rätt trött nu, man behöver lite vila.
Bakade julbröd igår, dom är riktigt goda måste jag säga, även om uteseendet inte blev så himla bra i år, jag vet inte vad det blev med dom ;-)
Idag har jag varit på juluppvisning på gymnastiken. Det blev bara yngsta dottern som kunde vara med i år...det var nog inte så roligt för den äldsta att bara titta på :( Jag har börjat gruva en del inför operationen som blir i slutet av januari eller början av februari....men det gör man väl när det är ens barn som ska göra den, man önskar man kunde göra den själv. Jag vet att jag kommer att be till alla änglar och gudar och allt som finns, för att det ska gå bra. Det är ju en stor operation...nej fy jag önskar att det var gjort och att allting gick jättebra. Orkar inte tänka mer på det just nu, men det gnager i bakgrunden.
Två arbetsdagar kvar och sen ledigt fem dagar. Gud så jag behöver det just nu, det har varit en jobbig höst. Det ska bli jättemysigt att fira med släkten, i lugn och ro :-)
Dåligt med träning har det blivit ett tag, men jag hoppas komma igång med det igen. Jag mår så himla bra när jag tränar! Har önskat mig presentkort till en personlig tränare, det tror jag är jättebra att få grunden och lära mig hur jag lägger upp träningen. Jag tycker ju att det är fantastiskt kul, men det faller lite då och då pga att man har så mycket hela tiden. Tur att jag kan falla tillbaka till det också ;-)
Nu är det dax att försöka få barnen i säng och sudda lite framför teven innan det är kväll för mig oxå :-) Hoppas ni alla får en fin julvecka!



4 kommentarer:

Malin sa...

Visst är det stressigt nu, skönt med 5 dagar ledigt! Förstår att du ser fram emot det.
Tror oxå det är bra med en personlig tränare när man vill komma igång och träna, det är nog det bästa man kan göra, att skaffa en sån men jag kan tänka mig att det kostar..
Kram

soffie sa...

va härligt för dej med 5lediga dagar.
mmm va gott med hembakat ,
ha en goo julvecka ,

Susanne P sa...

Visst är det mycket nu innan jul!
Jag är också ledig i fem dagar nu! DET ser jag verkligen fram emot!!!
Kram

Titti sa...

Stormen före lugnet ;) Egentligen ska det ju vara tvärtom,men inte på jul!! Hoppas ni får en urhärlig jul!! Kram på dig!