torsdag 14 april 2011

Fredag imorgon ♥

Just nu har jag så himla mycket att tänka på. Att få ihop allting under tiden vi är borta, fixa och greja med allting. Men det verkar lösa sig bra, tur att man har nära och kära som ställer upp! Tycker jag har hållit mig ganska lugn också, men det lär nog ändra sig ju närmare operationen det kommer. Jag hittar inte riktigt inspirationen att skriva här, även om det finns saker att skriva om. Men ni kanske förstår ;-)
Både igår och idag har tjejerna och jag varit ute i underbart vårväder och promenerat med hundarna. Tränat lite och bara njutit. Det är så himla tacksamt att vi får låna lille M, som fungerar så bra ihop med Mirax och är så rolig för tjejerna att hålla på med. Pigg och med på allt och verkar tycka det är roligt också! Nästa vecka ska nog jag och M:s matte träna lite rallylydnad. Man blir så sugen nu när det inte finns nästan nån snö alls kvar! Bara nån hög här och där.
Sambon och jag har bestämt att vi ska byta ut de sista fönstren i huset. Det är fyra fönster och en balkongdörr som ska bort och bytas mot ett fönster. Den gamla balkongen utanför ska också bort...och sen ska det bli ny garageport för de garagedörrarna vi har är från när huset byggdes i slutet av 50-talet, så det behövs ;-) Ska bli så skönt att få en helhet på utsidan, och att äntligen få det färdigt. Vi ska också ta tag i de här stora tallarna bakom huset och ta ner några. Så det kommer att hända mycket i vår/sommar med ;-) Roligt :-)
Önskar er alla en toppen fredag imorgon!


Så här såg det ut för två veckor sen!


Så här ser det ut nu, ingen snö! Inte samma ställe, jag vet, men jag lovar, ingen snö alls :-)

11 kommentarer:

Semester & Mat sa...

LÅter bra att du har läget under kontroll, det underlättar inför när din dotter ska opereras.
Helt otroligt snabbt det ha gått med snön, nu har man hopp om våren :)

Ha en fin helg!

Camilla sa...

Ja,jäklar vad det har försvunnit mycket snö.
Underbart.
Nu har tussilagon och krokusar kommit fram.
NU är det VÅÅÅÅR!!
Kram på dig!

Helene sa...

Ha en fin fredag och en bra helg !!
Kram Helene.

Pernilla sa...

Kom i håg att ta vara på dej själv. Prioritera och låt andra få fixa saker som just DU inte behöver göra själv. Världen fortsätter snurra fast vi (du vet vad jag menar) som har tendens att tagga iväg, tror att det är vi som kommer att stanna den om vi inte har kontroll. Jag är ju likadan.
/P

Mita sa...

Jisses så fort snön försvinner,men det går fort bara det börjar.
Ni har mycket att pyssla med framöver ser jag,ja har man hus finns det alltid saker att göra,
Ha det gott,
Kramen!

soffie sa...

guu va härligt att snön försvann så fort,
härligt att fixa iordning huset,kram

Coquina sa...

Fina bilder =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe =)

Malin sa...

När är det hon ska opereras, har ni fått en tid nu alltså, det måste jag ha missat helt *rodnar*...
Härligt att ni får låna Max, kanske dags för en liten vovve till tjejerna sen någon dag ;-)
Härligt att ni fixar så mycket med huset, förstår att det känns härligt!
Kram

Susanne P sa...

Ja, vad det går undan med snösmältningen! Det är rakt så man inte hinner med att hacka och skotta ut den snö som är kvar...! ;D
Kram

Semester & Mat sa...

Kikar in och kollar om du skrivit något sen sist.
Passar på att önska dig en fin måndag och en bra start på veckan.

Helene sa...

Gomorron !!
Vadå ??
Ska ni resa bort ??
Hoppas helgen har varit bra.
Och ha en fin måndag.
Kram Helene.