lördag 23 april 2011

Underbara ledighet!

Vilket underbart väder och vilken värme :-) Var ute och krattade några timmar igår och så fint det blev! Idag har jag planterat lite frön, satt om en stor blomma, rensat ut gamla skor och plockat undan alla vinterskor, och även varit en runda på stan. Massor av folk där! Syns att det kommer hem en massa folk vid storhelger, som inte bor här längre, roligt med lite rusch :-) Ännu coolare är att nästa helg kommer Hollywood hit och ska spela in några scener på vår gamla järnvägsstation!!! Filmen är "The girl with the dragon tattoo". Daniel Craig (spelar bl a James Bond) kommer hit också :-) Läste att de kommer att ha vakter så ingen obehörig kommer dit, men vore ju lite coolt att få se honom. Är ju ledig då så får se om vi drar en sväng på stan :-)
Försöker hålla mig sysselsatt och försöka njuta så mycket jag kan av ledigheten, men bakom allt ligger tankarna och ruvar, på det som komma skall, operationen. Tänker en massa på den, men det är kanske normalt att man funderar...Jag vet att det kommer att ordna sig, men det är pirrigt när det är nära nu. Det är en himla tur att jag och sambon har varandra när det väl är dax och att vi åker båda två. Han är lugn och trygg och en klippa att luta sig mot när det behövs :-)

Fick hem min nya bok häromdagen, och den är sååå bra. Jag har inte läst ut den än, men kan ändå rekommendera den om man är intresserad av frågan hur man lever sitt liv fullt ut. Det känns som om den träffar mig rätt i hjärtat, men jag är ju så himla intresserad av de här frågorna också :-) Det är en fortsättning (fristående kan man nog säga) på "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma och den heter "Finn din livsuppgift". Det stod att många människor dör i 20-års åldern men begravs först vid runt 80. En liten tankeställare! Att gå runt och inte göra det som gör en lycklig eller hitta det man brinner för, gör att man känner sig död. Visst kan man försöka lura sig själv att man har det bra, man tycker att man har "sitt på det torra" och utmanar sig inte för man vet vad man har. Om man inte utmanar sina rädslor fastnar man i dem och blir fegare och fegare. Det jag tycker är svårt är att veta vad jag vill och för att kunna göra det måste man lära sig att lyssna inåt, det är först då det kommer till en vad man vill göra. Att börja med att ta sig en tankeställare över något som man verkligen tycker är roligt och börja göra det. Det ena föder det andra :-) Jag har faktiskt fått upp ögonen för det roliga sen jag började dansa, har bl a sett en kurs jag skulle vilja läsa. Man läser på distans och bestämmer själv studietakten. Men den kostar rätt mycket pengar så jag måste se till att jag kan få fram dem först :-) Men på något vis ska det lösa sig :-)
Idag blir det pizza då vi inte orkar laga någon mat, i går grillades det och svärmor med gubbe var här och åt. Önskar er en fortsatt härlig påsk♥


Yngsta dottern som var ute och "påskade" :-)

6 kommentarer:

Malin sa...

Låter som om ni har en skön påsk ni oxå! Visst ser man att det är många som kommer hem den här helgen, dom passar väl på att fylla magen med påskmat ;-)
Operationen kommer att gå bra men självklart förstår jag att ni tänker på den och är lite nervösa. Skönt att ni har varandra!
Kram

Semester & Mat sa...

Klart det är helt naturligt att fundera på saker och ting, famrförallt saker man är nervös för. Hur vore det annars?
Njut den tid det är kvar av ledigheten nu.

Kram

Helene sa...

Va mysigt ni har det !!
Är man orolig för något så blir det lätt att tanken tar över där...
Jag vet för jag är sån själv.
Jag kan vakna på natten och tänka om det är något som oroar mig = /
Skönt för er när det är "över" så ni kan pusta ut !!
Ha en fortsatt mysig påsk.
Kram Helene.

Camilla sa...

Vilken söt påskkärring.
Hoppas att hon fick korgen full med godis :)
Det brukar ordna sig,men jag förstår att du funderar mycket.
Kram på dig!

Pernilla sa...

Vi hade grillpremiär igår. GOTT! Det är Pizza också men det får bli någon annan gång.
/P

Helene sa...

Hoppas helgen blev bra !!
Det har ju varit så underbart väder = ))
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.