söndag 10 april 2011

Inspiration sökes...

Nu är jag rätt less på att känna mig trött :/ Tänkte att jag får ta tag i det. Blev ingen handbollscup igår för yngsta dottern igår, då hon var hes och snuvig. Så jag vaknade tidigt, klädde på mig och tog en rask morgonpromenad med hunden, i solskenet. Så skönt! Sen på em tog jag fram joggingskorna och gav mig ut på årets första joggingtur. Det blåste rätt ordentligt så bitvis sprang jag i hård motvind, jobbigt ;-) Skaplig träningsvärk idag men det kommer att botas senare i kväll med 1,5 timme buggdans :-) Känner mig faktiskt redan piggare, mår så bra av att röra på mig :-)
Det har regnat en hel del de senaste dagarna så väldigt mycket snö har faktiskt försvunnit. Det trodde jag inte för en vecka sen...:-)
Har så smått börjat fundera kring resan till Umeå också. Vad som ska packas och tas med, yngsta dottern som ska bo hos mormor och allt hon ska ha med sig, samt skriva ner hennes träningstider, blir fullt upp för mormor det ;-)
Sen har jag funderat så kring katten, vad han skulle gilla mest, att få vara kvar hemma med någon som kommer förbi varje dag och ger honom mat och släpper ut/in, eller bo på ett kattpensionat? Om jag känner min katt så är det det förstnämda...men jag oroar mig också över att han ska tro att vi övergivit honom, det vill jag inte...men att sitta instängd en vecka, för en katt som är ute dygnet runt och bara går in för att äta, det känns mer hemskt att göra så. Huset måste ändå tittas till och post ska tas in osv, så frågan är om han inte får det bäst hemma...jag får fundera lite mer på det! Hunden ska bo hos en arbetskollega som har hundpensionat vid sidan om, och där trivs han så bra :-) Han får promenader i skogen varje dag och leka med hennes egna hundar, så det blir toppen för honom :-) Men naturligtvis kommer jag att sakna honom, borta en hel vecka....
Nä nu är det dax för mig att fixa inför middag innan dansen, hoppas jag tar mig upp ur sängen imorgon ;-) Önskar er alla en härlig söndagkväll och toppen-måndag!



9 kommentarer:

Mita sa...

Fina kissen och vovven,bästa kompisar. Det kommer säkert gå bra för dom när ni är borta. Det är nog du som kommer sakna mest,
Kram vännen!

Susanne P sa...

Det är just det som är så svårt när man måste iväg. Att hitta passning till djuren. Men du har löst det bra!
Kram

soffie sa...

å va härlig bild på dina fina:)
va skoj med dans.
ha en toppen ny vårvecka,

Malin sa...

Skönt att det löster sig så bra för vovven men jag förstår dina tankar kring kissen. Men håller med dig, det förstnämda är nog att föredra om någon kan komma dit varje dag, då får han stanna hemma där han ä trygg och får vara ute.
Kram

Camilla sa...

Ja...det är inte "bara" att ha djur.
Men det låter som du har en bra plan.
Kram på dig!

Helene sa...

Ja ibland kommer tröttheten över en...Jag var så trött varje dag förra veckan men jag försökte gå långpromenader och det hjälpte faktiskt lite = ))
Kolla på min blogg vad jag ska göra = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Jennyshemochharmoni sa...

Motion är verkligen susen om man vill bli pigg! Jag dricker inte ens kaffe längre :) Hoppas det löser sig med djuren. Förstår ditt dilemma. Ha en fin start på veckan! KRAM

Semester & Mat sa...

Visst mår man så mycket bättre av att röra på sig.
Jag hade tänkt börja på jogga jag också, än har det bara blivit raska promenader, men än är det inte kört.
Har ju hela sommaren på mig ;)

Ha en fin dag!

Ulrika sa...

Jag har börjat röra på mig ordentligt sista tiden och det är bara vinster! Kroppens endorfiner blir man ju 'hög' av och det skapar ett beroende! Ett positivt motionsberoende :) och man blir pigg och glad! Dilemmat är bara att hinna med sig själv i livspusslet...

Jag tror säkert kissen klarar sig fint,, lycka till i Umeå!,