onsdag 27 augusti 2008

Ny bild igen

Regnet öser ner ute, så jag sitter och kollar lite bilder. Äldsta dottern påpekade att min bild på rönnbär på headern var ohyggligt ful. Jag kollar bild efter bild, men ingen känns passa. Det slutar med att det blir en liknande bild som jag hade förut. Den känns lite för somrig, men den andra var samtidigt för höstig.
Fnissar lite för mig själv när jag hittar bilder från förra årets midsommar. Jag och barnen och min brors sambo sitter på gräsmattan och försöker göra midsommarkransar. På bilderna ser man tydligt hur de andras kransar blir mer och mer färdiga, men inte min. Jag ser på hela mitt kroppsspråk att jag håller på att gå i bitar, jag kan bara inte sånt där! Till slut sitter den i alla fall på mitt huvud, men jag ser ut som om jag skulle vilja kasta den långt åt --, hehe.
Nä jag är ingen pysselmamma jag inte. Att gå in på en affär men en massa klister och småpyssel får det att krypa i kroppen på mig....Men jag läste faktiskt en gång om en mamma som hade sju barn, och hon hatade att läsa sagor. Men barnen löste det genom att läsa för varandra istället. Och mina barn pysslar så bra själva, dom är hur duktiga som helst. Jag har ett helt skåp fullt med knep och knåp som dom hittat på. Gullungar.

Nej, slut med dagens dåliga samvete, hehe!

See you

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Klokt skrivet, varför göra en massa pysselsaker 'baraföratt'?? få en massa dåligt samvete i onödan! Näää det är bättre att göra roliga saker! :-)

Anonym sa...

Inte ska man ha dåligt samvete, man kan inte vara bäst på allt! :o)

Bilden du har nu gillar jag skarp. Och vad gör det att man har sommaren kvar hela året? Då kan man drömma om varma vindar.
Kram!