lördag 23 augusti 2008

Skönt med helg

Den senaste veckan har jag sovit så dåligt på nätterna. För varmt, barn som vaknar eller jag somnar i soffan framför teven, och sen när jag går och lägger mig kan jag inte sova. Superpigg. Sen kommer tankarna, rumlar runt, och det finns liksom inget slut. Till slut somnar jag väl ändå av utmattning. Mycket är det tävligen som spökar, och min nervositet. Jag försöker ignorera det så mycket jag kan på dagarna, men på nätterna pyser det ut.....Det lär väl ordna sig så småningom....men det är typiskt mig, inga tävlingsnerver alls.

Hur som helst har jag längtat till den här helgen, för då skulle jag vila. Men det blir ju aldrig så. Städning hade en hög prio, massor av dammtussar och hundhår, gillas inte :( Sen var det också en massa som skulle köpas inför skolstarten, pennor, papper och allt möjligt. Så det var bara att ge sig ner på stan. Där passade jag på att köpa en liten present åt några vänner som fått barn för några veckor sen.

För en stund sen bestämde jag mig för att lägga mig i soffan och slumra till en stund, tills jag kom på att jag glömt gå ut med hunden....fick med mig kameran, för det är sällsynt vackert väder ute, solen skiner och det är helt vindstilla. Stannade vid ett rönnbärsträd och fotade lite och knyckte några grenar med rönnbär, ska försöka torka dem. Jag tycker de är så fina!
Vi har grillat gott kött ikväll, druckit lite rött vin och nu ska soffan intas, känns så skönt....Kanske kan jag ta mig en liten sovmorgon imorgon, sen ska jag ut med några tjejer som håller på med jaktprov, och det känns viktigt att hänga med och "komma in i gänget". Men just nu är jag inte så sugen....nåja, det kan ju hinna ändra sig :)

Visst är dom vackra rönnbären :)



Inga kommentarer: