tisdag 19 augusti 2008

Utmanad att reflektera

Jag har fått en utmaning av Sanna.


Reflektion av idag

Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"? Ibland, när det är viktiga saker som jag inte får glömma, t ex saker i skolan eller dagis....eller annat viktigt som kan få följder om man glömmer *ler*

Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det? 1. Att jag tar mig tid att lyssna på mig själv, hur jag mår och vad jag vill! 2. Mina nära är oerhört viktiga, inklusive mina vänner. 3. Att få vara ute i naturen ger mig massor, och är viktigt för mig för att hämta kraft.

Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste! Jag måste våga mer! Utmana mig själv, tro att jag kan, är bra och lita på mig själv!! Jag måste sluta bry mig om vad andra tycker (ännu mer än vad jag gör), jag måste stå upp för den jag är och vad jag tycker.

Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Jag vågar, jag kan, jag vill, jag är bra!

Vad är det viktigaste i ditt liv?
Att känna tacksamhet för det jag har, inte sörja det jag INTE har. Jag har en familj jag älskar, ett jobb att gå till, jag har vänner som betyder jättemycket för mig, pengar så att jag klarar mig, mat för dagen, kläder, jag är frisk (och hoppas att jag och min familj fortsätter vara det). Jag är tacksam varje dag!

Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Jag måste känna efter ännu mer vad jag vill och sluta falla in i stressrutiner. Jag måste bryta det! Jag måste lära mig att prioritera ännu mera, livet är för kort för att slösa bort på petitesser....


Gör så här!
Skriv ett inlägg och svara på ovanstående oavsett om du blivit inbjuden eller ej.Kopiera texten och skriv dina egna svar.Gå till den som startade reflektionen, http://enbart.blogg.se/ , och till den du fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.Innan du svarar med ett eget inlägg på din sida så sätt dig ner och fundera en stund. Ta några djupa andetag, koppla av och först när du känner dig lite avslappnad så svarar du.Välj ut några personer och länka till dem som du vill skall svara. Gå till dem du utmanat och skriv en kommentar att du utmanat dem.

Jag skulle gärna vilja se reflektionen av dessa:

Jenny

Titti

Om det är flera som vill göra den så gör gärna det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att reflektionen har hittat till dig. Det är glädjande att gå runt på andra sidor och läsa vad som skrivs.

Jag tror på att vi alla behöver stanna upp och tänka till lite då och då. Det är lätt att bara låta allt rulla på.

Jennyshemochharmoni sa...

Självklart ska jag ta mig an den här :) Tack! KRAM

Anonym sa...

Jaa,det gav ju lite eftertanke...Har i en slittrad stund gjort min utmaning ;) Kram på dig!!

Anonym sa...

Jag menade ju splittrad...Du ser ju....