lördag 4 oktober 2008

Shopping

Idag har familjen åkt till Ikea (25 mil t&r). Jag hittade i princip allt jag skulle ha utom en spegel. Men den kan jag ta senare! Nu tvättas gardintyg och pläd för att vara klart tills imorgon, så sambon och jag ska försöka göra början på vår hallförändring. Pläden ska iof vara i vardagsrummet, där ska det också bli lite förändring, men det kommer att ta lite längre tid. Så kul det ska bli!

Vi blev inte så länge där, men det får man ta när sambon är med :) Men jag hade gärna gått några rundor till. Bl a en lykta som jag hade tagit fick jag lämna igen i kassan då det var en skada på den, och jag orkade inte springa tillbaka hela vägen för att hämta en ny. Så den får jag ta nästa gång jag åker dit....hoppas att det blir snart!

Just nu är det ett riktigt höstväder ute, det regnar och blåser och löven blåser omkring...snart kommer de att falla av, och då blir det så kalt och tråkigt ute! Jag läste också i Aftonbladet att det väntas snö i Jämtland! Usch, jag vill inte ha den än! Jag ska ju dit om två veckor, kanske bäst att lägga på vinterdäck?! Jag gillar verkligen inte att åka bil långt på vinterhalvåret, läskigt....

Hoppas att ni får en skön myslördag i höstrusket :)

4 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Å så härligt med shopping! :) Det sitter aldrig fel :) Skulle gärna ta mig en tur till birsta jag med :) Kul att du hittade det som du sökte, då är det extra lyckat! Ha en bra start på veckan. KRAM

Anonym sa...

Tack för din styrkekram. Jag har lagt den i fickan och plockar fram den nästa helg. Haha. Utställningen får gå hur som, det måste man inrikta sig på när det är en inofficiell utst. Tror vår domare är taxuppfödare så frågan är hur hennes smak är? Inte är min Springer lång i ryggen (vilket han inte ska vara) men det är väl det de gillar, taxfolket. (skojar bara)
/P

Anonym sa...

Det är inte så dumt med shopping, speciellt inte om det i sista änden betyder lite förändring i hemmet.
När jag var i Åre förra helgen kom den första snön uppe på skutan. Vinterdäck är ju inte fel om det skulle komma snö.

♥ Sanna ♥ sa...

Härligt att shoppa det funkar (iallafall för stunden ;0) och det är inte illa. Jag hoppas att du mår bra själv är man ensam med barnen då manen arbetar i paris igen =0( men men så är det...
Hoppas att du får en mysig tisdag
Kram