onsdag 1 oktober 2008

Det första intrycket


Jag har fått hjälp med tips att piffa upp bl a min hall hemma. Det känns tråkigt när man kommer in och det första intrycket är ju väldigt viktigt! Jag vill känna lugn när jag kliver innanför dörren, inte ett myller av kläder och skor och allmän röra.
Så nu har jag fått tips om lite olika sätt att få in mer energi och välkomnande i min hall hemma. Både att göra fint utanför dörren, och fint när man kommer in. Med ny matta, lite nya tyger och välkomnande ljus så kan det bli helt annorlunda! Jag ska komma ihåg att fota både före och efter...Och det är ju faktiskt viktigt med det första intrycket när någon kommer och hälsar på! Ett första intryck får man bara chansen till en enda gång....Så även om vi inte kan ändra golvmattan och dörren och annat som är utslitet just nu (det kommer, men lite senare) så kan man greja så att det ändå blir mysigare och lugnare.
Försöker som bäst muta min sambo med en IKEA-resa på lördag, för jag behöver lite nya tyger, matta och lite annat pyssel som jag kan fixa i ordning min hall med. Lovar att han kan få gå in på Clas Ohlson om han vill...men dit vill jag också. Jag söker en mattermos, en sån kan vara bra när barnen ska på utflykt, t ex med skolan, och vill ha lite varm mat med, istället för bara mackor och korv. Dottern gnällde lite vid den senaste utflykten att hennes kompis minsann hade mattermos med varm mat, och det vill hon också ha! Jag vill ha makaroner och köttbullar nästa gång! När jag sökte på nätet såg jag att Clas Ohlson hade flera olika mattermosar, så vi får väl gå in och kolla då....Så nu ligger besparingarna löst kan jag lova.

Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är första intrycket viktigt! Efter din beskrivning om både utanför och innanför dörren förstår jag om ingen vill komma hem till oss efter första gången.. :o)
På farstun står det just nu en väldans massa saker och själva hallen är så liten så liten... Där är det massor av skor och jackor. Det ser nästan ut som vi bor 10 personer hemma.

Ser med spänning fram emot din ändring så jag själv kan få lite tips! :o)
Kram

Anonym sa...

Hej! Vad mutar du gubben med då?? IKEA i all ära,men jag är ju inte heller nån shoppingmänniska..Blir less vansinnigt fort faktiskt.Vi var på IKEA förra veckan å köpte sängar,jag har helt klart för mig vad som ska inhandlas,handlar det jag ska å sen drar jag hem fortare än kvickt ;) Om han inte vill gå på IKEA kan du skicka honom till mig...Vi ska plocka potatis..Då följer han säkert med nästa gång hahaha!! Hoppas allt är bra med er! Jag känner mig nog bättre fr förkylningen nu. Dr.Dryels för hela slanten :)
Nää,nu ska jag gå ut med odjuren...Vi ska dra till Birsta sedan. Lite mer hästgrejer å byggrejer som ska köpas...Suck...
Kramar/Titti

Anonym sa...

Ja, första intrycket är verkligen viktigt! Man borde verkligen tänka mer på hur det ser ut där man kommer in i sitt hem. Synd att våran hall är så svårmöblerad. Men jag har iallafall tänkt fixa fint utanför dörren. Ja och så gott det går innanför oxå. =)

Ha en riktigt skön helg. Hälsa familjen. Kramar