torsdag 9 oktober 2008

Snart helg igen!

Åhh, så jag längtar efter helg igen. Fredag....! Masade mig iväg till jobbet med tungt huvud imorse, men med nässpray och alvedon gick det hyfsat. Nu känns det rätt ok, trodde att jag skulle vara mer trött :)

Åkte på en liten shoppingrunda efter jobbet till och med, inget kan väl iof pigga upp som det :) Köpte sockar och trosor till tjejerna, hittade även en jättefin scarf och väska till äldsta tjejen. Drog sen iväg till Jysk och tittade på hyllan som jag sneglat på till hallen. Hade egentligen bestämt mig för att INTE köpa den, då jag tyckte att deras exemplar i butiken såg bedrövlig ut, avskavd färg, och det gick knappt att dra ut korgarna som var i hyllorna. Jag bad att få titta på en som låg i förpackning, och då var den jättefin och verkade funka helt okej! Så då blev den min....ja, ibland är man ju lite dumsnål...

Idag kom även överdrag till mina soffor i vardagsrummet. Dom är svarta och tråkiga och jag ville göra en förändring. Så jag har skickat efter beiga överdrag. Jag provade och jisses, det blev ett helt annat rum! Med andra kuddar och pläd i annan färg blev det så mysigt....Vilken energi jag fick av det!! Nu åkte dom i tvätten och ska strykas (DET ser jag inte fram emot) innan dom ska dit.
Ja, så nu blir det en helg i pysslandets tecken, och jag lovar att visa före-och-efter-bilder så fort det är klart :)
Till veckan börjar också nästa projekt, äldsta dotterns rum ska göras om, nya tapeter, målning av tak också, detta får vi dock hjälp med då sambons bror är målare och tapetserare. Ibland har man tur....;)


Nämen nu är det bara att bita i :)


8 kommentarer:

Elin sa...

Halloooo. Det var länge sen! Har varit såå kass på att blogga, och ännu sämre på att besöka mina favoriter. Ser att du flyttat till blogspot nu, det har jag funderat på länge. Funkar det bra eller?
Kramis

Anonym sa...

Hej! Jasså ni grejar ff hemma!! Kommer du å grejar åt mig å?? Jag har jättemånga projekt jag vill göra..menn att få arslet ur vagnen vetdu....Trappen (som är vit) och hallen (som är grön) är de projekt jag vill börja med...Helt sjukt uselt med vit trapp om man har svart hund....Nu är jag ledig i 8 dagar! Sååå skönt! Men jag är ju uppe med tuppen iallafall.Man har ju djur som vill ut! Nää,nu ska jag gå tillbaka till kaffekoppen!! Ha en bra dag!! Kramar/Titti

Jennyshemochharmoni sa...

Skönt att höra att du är på benen igen :) Så roligt också att överdragen blir bra ;) Det kommer bli sååå fint! Blir det hallfix också? ;) Må så gott i helgen! KRAM

♥ Sanna ♥ sa...

Du måste visa hur det ser ut innan och efter älskar sånna repotage kramisar!

Elin sa...

Du inspirerade mig Camilla! Nu har jag också flyttat hit :-)

Blizzak sa...

Hej Vännen,
Ser att du går i förändringens tider, spännande och vilka fina bilder du har lagt upp.
Hoppas allt är bra,
Vi har varit i Sundsvall idag, 3:dje placering med CK för Blizzak.

Kramen från Pernilla

Anonym sa...

Åh, va kul med lite ny inredning! Hoppas man får se bilder sen =). Och så hoppas jag att ni haft en skön helg och att förkylningen försvunnit och inte tänker komma tillbaka på läääänge. =) Kramar

Anonym sa...

Inget jag har köpt på Jysk har jag varit riktigt nöjd med (snett, dålig kvalitet, etc). Du får rapportera hur det går med hyllan. :)

Jag har flyttat till:
http://blogg.passagen.se/inte-alls-ironisk/