söndag 3 maj 2009

Helgen är slut

Det har varit en lång skön helg med underbart väder! Ganska mycket har det blivit gjort också. I fredags städade jag ur bilen, behövdes verkligen efter en grusig vinter :) Sen blev det lite allmänt pyssel också. Lördag, då tog jag barnen och åkte till en kompis. Hon har tre fina hästar och barnen fick rida den minsta, en shetlandsponny. Gissa om dom blev glada! Dessutom var det extra kul då den äldsta inte verkar reagera alls på hästar nu. Hon har varit allergisk, men hon var med både och borstade hästen och sen red hon, och hon kände inte av nånting. Hon vill ju också börja rida, men vi ska ta det lite lugnt så här i början :) Men kul är det!







Tänk att det är så mysigt att vara bland hästar! Vi ska åka dit flera gånger....jättekul var det! Senare åkte vill till akvarieaffären och köpte nya lysrör till akvariet. Jag har ju haft dem i tre år nu, så nu var de slut. Vilken skillnad det blev, ljust och fint. Jag passade på att köpa några nya fiskar och lite växter så nu är det riktigt roligt att titta dit!
Idag på förmiddagen blev det bullbakning för hela slanten! Ca 90 st ligger nu i frysen. Naturligtvis var vi tvungen att proväta, och de var jättesmaskiga :) Sen har äldsta dottern varit på extraträning inför gymnastiktävligen nästa helg, och senare på em var yngsta på fotbollsträning, sin första. Dom är ju så söta sexåringarna, när de springer i flock efter bollen :)

Nån mer springträning eller ens den minsta promenad har det inte blivit i helgen. Jag fick jätteont i ena foten efter den förra rundan, några dagar efter började det göra riktigt ont inne i hälen. Kanske är det något ledbandsfäste där som fått sig en törn :( Så jag har linkat hela helgen och är mkt frustrerad över att jag inte kan fortsätta röra på mig. Men jag känner mig något bättre idag och hoppas att det går över snart!

Nej nu ska jag hoppa i duschen, sen är det nog bara sängen....ny arbetsvecka väntar.

Ha en skön vecka!


5 kommentarer:

Jessica sa...

Låter som en toppenhelg!
Vad skönt att den äldsta tösen inte verkar reagera på hästarna, skönt att slippa allergier så hoppas det håller i sig.

Hoppas foten snart blir bättre.

Pernilla J sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft, samma här också i Härnösand.
Må så gott
Har uppdaterat länken på Blizzak, vart tog Mirax blogg vägen??
Kram Pernilla
http://www.blizzak.blogspot.com/

Mija sa...

Hästar är underbara djur.
*älska*

Elin sa...

Hästar är bäst! :-) Efter hundar såklart...! Verkar som du haft en riktig toppenhelg! kram kram

Titti sa...

Halsförlängare ja..Låter hur sjukt som helst nu när man tänker på det ;) En grej till hästen är det iallafall..Man tvingar den att jobba med ryggmusklerna.Men kanske kan det funka för halslösa åxå? Vem vet...Hoppas du får en härlig dag! Kramar!