tisdag 19 maj 2009

Full fart med projektet

Idag åkte väggen mellan tvättstugan och förrådet. Sa till sambon igår att "kanske ska man sätta upp plast utanför så att det inte ryker så mycket". Det blev bara sagt, inte gjort. Och det ångrar man nu, hehe. Finfint betongdamm överallt. Vitt. Men nu är väggen borta i alla fall. Nu är vattenledningar proppade och på fredag är det dax att bila upp golvet för att titta på avloppsrören. Yack. Jag försöker tänka framåt på hur bra det kommer att bli istället!
Själv har jag stått på ännu en fotbollsmatch ikväll, men hann i alla fall hem och rengjorde akvariet. Cyklat med hunden har jag också, så han har fått sitt. Förhoppningsvis kanske vi hinner träna lite lydnad imorgon.
På torsdag är man ju ledig och då måste jag verkligen STÄDA. Även om det inte är rent så länge, så blir det iaf det en liten stund. Fredag måste jag jobba men sambon är ledig och ska fortsätta med tvättstugan. Lördag måste vi nog på Ikea och köpa skåp och garderober, samt titta på klinker. Söndag har vi fotbollsträningar, kalas och vårmarknad.

Och ute växer gräset, ogräset, rabatterna. Fönstren är strimmiga. Nån mer än jag som inte hinner med sig?

Maj är helt hysteriskt!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är svårt att hinna med här också. Det behöver städas!!! och här sitter jag och bloggar.
/P

Jessica sa...

Jo, ibland är det svårt att hinna med allt som man ska.

Verkar som ni har en fullspäckad vecka fframför er.

Ha en bra dag!

Elin sa...

Åh vilken härlig bild på Mirax och älven.