söndag 31 maj 2009

Rekordväder

Ja nu var det några dagar sen :) Tror inte jag suttit så lite vid datorn sen jag började blogga, frivilligt alltså! Har inte hunnit med mig, och varit så trött på kvällarna att jag bara inte orkat. Och i helgen har det varit rekordvärme! 28-30 grader nånstans....Sexåringen började prata om att hon längtar till vintern, så varmt var det. Men redan imorgon ska det bli lite svalare, "bara" 18 grader. Låter skönt...
Helgen har varit full av jobb, liksom veckan som gått. Och nu är det snart dax för en ny vecka. Känner lite lätt söndags-ångest. Jag vill ha semester!! Skulle verkligen behöva det nu...men, jag får hålla mig till den 20/7 innan det är dax för mig :/ En evighet alltså...
Nu är det iaf gjutet i tvättstugan. Dessutom har sambon satt färdigt syrénhäcken som vi började med förra året. Jag fattar inte hur han orkat gräva i den här värmen! Man får ju lätt dåligt samvete, men det var fritt valt från honom, medans jag höll mig i lite svalare trakter, typ inne. Igår var jag ute och planterade blommor, men idag har jag varit mycket inne, dammsugat, rengjort akvariet, strykit en massa massa tvätt, servat med mat och fika. Samt hunnit åka en sväng till svärmor där vi bjöds på gott fika och tårta :) På tisdag ska jag åka till min egen kära mamma som var borta större delen idag. Själv blev jag firad med söta presenter av mina flickor, den äldsta hade varit på stan i lördags och köpt en jättefin liten ask med en ängel på, och inuti låg ett halsband som det stod "Älskar dig" på! Så gulligt! Sambon tyckte att han gjort sitt som bjudit på en Stockholmsresa, haha.
Veckan som kommer är ganska fullbokad, match i fotboll imorgon, till mamma på tisdag, ridning för yngsta och skol-vårshow för den äldsta där hon ska vara med i en dansuppvisning. Sen måste jag hinna trimma min hund då det är utställning på lördag. Och fest med jobbet på fredag. Jag blir nog inte så länge, men mat ska jag äta iaf :) Ja då fick man ihop den veckan också!

Gonatt på er :)


Några av de blommor jag satt, vet inte vad de heter!

En annan sort...

Snygga vovven som lärt sig stå riktigt fint nu!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Snygg vovve!! Vår nya vill inte stå alls. Har en hej dundrande vilja! Bra egenskap i mycket annat utom när man ska ta uppställningsbilder.
/P