torsdag 2 juli 2009

Veckan snart till ända

En vecka har snart gått igen, vad tiden går fort! Snart bara två veckor till min semester...:-) Den här veckan har också varit otroligt varm, men det är skönt. Dofterna, de sköna kvällarna...underbart!
Det har gått riktigt bra att jobba, flytit på lite. Sambon tog barnen och åkte till sommarstugan som min mammas gubbe har, där har de badat och fiskat och haft det skönt. MEN. Han fick magsjuka och kom hem risig och matt. Jag har proppat i mig hela vitpepparkorn som ska hjälpa mot det, och barnen också. Hoppas bara vi slipper nu...verkar iaf inte vara nån långvarig sjuka, ett par dagar och nu är han piggare. Tur det, inte så roligt att ligga dålig i den här värmen :(
Om vi håller oss friska ska jag ev åka på auktion i helgen, städa av lite eftersom dottern fyller år till veckan. Springa på stan ska jag hinna med också, så det blir nog ingen slapparhelg som det blev förra helgen. Men vädret ska ju bli lite svalare så då orkar man lite mer.

Nu är det dax att sova för mig. Har haft lite svårt att sova i den här värmen, men nu har jag druckit ett halvt glas vin och hoppas slumra in lite bättre....hehe.

Ha en skön helg!


Vovven fick bada lite i älven, här är han på väg ut och hämtar en grön dummie. Skönt att bada när det är 29 grader och klockan är 18,30!

2 kommentarer:

Titti sa...

Vad duktig han är som simmar..Jason vägrar göra det.. Hoppas du har en härlig dag!! Jag har åxå semester "snart". Längtar!!! Ha det bäst å arbeta inte ihjäl er i värmen!! Kram!

Jessica sa...

Vad skönt att du snart har semester.

Hoppas du och barnen slipper magsjuka, absolut inget man vill ha och speciellt inte i denna värmen.

Hoppas du får en toppenhelg!