söndag 23 maj 2010

Ännu en helg är över, och mycket gjort har det blivit :-) En solig och skön lördag, idag har det varit svalare och mulet, på kvällssidan riktigt kallt tom...
Sambon och jag köpte ännu mera plantor igår, hallon och jordgubbar blev det. Sen har han snickrat till en ram till ett litet "land" som vi har gjort. Jättebra blev det! Sen har vi även satt krusbär och björnbärsbuskarna och lite perenna blommor. Härligt när man fått så mycket gjort! Nu är det bara att vänta på att det ska frodas ;-) Gräslök sådde jag och barnen förra veckan, men än har vi inte sett till något. Kanske får man vänta några dagar till men kommer det inte snart är det kanske risk att det inte kommer något...?
Riktigt ont i ryggen har jag haft både fredag och lördag. Jag vet inte vad jag har gjort alls, men gissar att jag sträckt mig på nåt vis under springturen i torsdags. Idag känns det lite bättre så imorgon blir det träning igen.
Nu på em/kväll har vi varit på fotbollsmatch med äldsta dottern i en grannstad. Tyckte dom spelade såå himla fint, men förlorade ändå med 4-0!! Helt jämt första perioden, sen vet jag inte vad som hände...kanske att det andra laget lyckades göra mål på dom chanser dom hade :/ Blev lite irriterad på domaren några gånger, hm, ibland är man kanske ingen bra förlorare*fniss* Men nya tag imorgon när det är match igen...tror snart jag både äter och sover fotboll...

Hoppas ni alla får en bra vecka! Avslutar med ett ordspråk...♥

"Allting är svårt innan det är enkelt"


Liljekonvaljerna på vår tomt blommar redan

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Åhhhh.... blommar liljekonvalerna hos dej nu?!
Än så länge har jag inte sett några blommor men de kommer väl!
kram

Nannis sa...

Jag minns att det fanns jättemycket liljekonvaljer i backen nedanför forsmonöjet eller vad stället i forso heter :)

Ha det gott, vännen! kramar

Camilla sa...

Snart är det dax för våra liljekonvaljer att blomma.
Jag såg att dom är på väg.
Nästa vecka kanske :)
Ha det bäst!
Kram!

Pernilla sa...

Oj, redan Liljekonvaljer!
/P