söndag 2 maj 2010

Tiden rusar iväg

Oj vad fort det går :-) Veckan som varit har varit intensiv, och även helgen började så. Fredag och valborg med gymnastikklubben. Var på plats redan 17,00 för att ställa i ordning trekamp, tipsrunda och annat inför firandet. Blev kvar ändå till 20,30, men det var roligt! Tur att det inte kom nåt regn, men det var ingen värme alls...
På lördag blev det städning, trist med allt grus och annat skräp som följer med in hela tiden...:-/ Funderar på när vovven ska släppa sin "vinterjacka", än har han inte släppt ett enda strå. De flesta hundar har väl nästan fällt klart nu, men inte han inte. Men det kommer väl igång OM värmen kommer någon gång...
Lördagkväll firades hos svärmor och hennes gubbe som fyllt år :-)

Tog mig ett redigt träningspass igen igår, har kört på ganska bra nu med den funktionella träningen. Den är verkligen jättebra, och effektiv! Det roliga är att man varje gång kan utmana sig ännu mer, så träningsvärken slipper man inte...Igår tog jag tydligen i ordentligt för det känns i både rygg och lår :-) Men det är bra, då vet man att det har tagit.

Idag tog vi vår grillpremiär. Sen för att vara oss, förra året var det nog i mars...men det har varit så kallt...och inget undantag i dag, blåst och rugg. Men väldigt gott grillat blev det ändå :-))
Ingen krattning blev det pga blåsten, men vi har inte så mycket löv...så jag skulle kunna strunta i det också :-) Fönstren däremot är det dax för...nästa helg kanske!

Avslutar med en bild på belysningen som sambon satte in i garderoberna. Tycker att det blev jättefint, även om bilden blev lite suddig pga mörker...


Nu ska jag sätta mig framför humorgalan en stund :-)

Kramar

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har börjat lite smått med att putsa fönsterna.
Alla sovrum är klar och idag tog jag köket.
Nu har jag två rum kvar, med det menas åtta fönster.
Ha en bra dag och kram på dig!

Susanne P sa...

Jag krattade idag; medvinds...det blåste regält. Sen kom det en hagelskur och då gav jag upp!
När kommer värmen?!
Kram