tisdag 11 maj 2010

Tisdag

Tisdag och veckorna rusar på :-) Hinner inte alls det jag hade tänkt mig, men känner mig rätt avslappnad ändå ;-) Är hemma både idag och igår med yngsta som är förkyld. Idag hade hon även synkontroll, och då hon inte hade någon feber åkte vi dit. Har man väntat på tid i två månader så...Hon har gjort synkontroll i skolan och såg inte några bokstäver i minsta raden. Vi har aldrig märkt nåt och hon har inte klagat heller. Men lika bra att kolla upp. Fick en helt underbar doktor, som var så snäll och psykologisk. Hon får jämt ont i magen när hon ska till sjukhuset, bara för att hon varit där rätt mycket för ett par år sen och blev så mycket stucken...jag förstår henne! Men det gick jättejättebra, tack vare doktorn. Och inget fel på synen på henne alls. Var ju bra att vi kollade upp det då det finns rätt mycket synfel på pappas sida :-) Hon är ju rätt noga, så kanske säger hon att hon inte ser om hon blir osäker på vilken bokstav det är. Men nu kan vi slappna av :-) Firade gjorde vi med en stor glass!

Hoppas jag inte blir förkyld jag med...har ont i huvudet, yrsel och lite ont i kroppen idag. Och supertrött! Igår somnade jag två timmar i soffan, mitt på dagen...och höll nästan på att göra det idag också, då vi tittade på filmen Upp. Har liksom ingen ork över alls, har inte tränat på hela förra veckan....får lite panik för jag vill inte tappa det jag har byggt upp.

I söndags upptäckte vi att alla tulpaner vi sått i höstas, i en ny rabatt på vår baksida, hade blivit uppslitna och bladen avbitna. Sambon kom upprörd in och tittade menande på katten. Men jag kan ju inte tro att han skulle ha nåt nöje av att bita av alla bladen?! Att han kanske skulle gå dit och göra nåt behov skulle ju inte vara så otroligt men knappast äta av bladen. Tills jag kom på att vi har massor av råddjur som springer omkring här! Visst kan de vara dem som har gjort det? Trist när dom hade kommit upp 10 cm...

Hoppas ni alla har en bra tisdag :-)


Dottern har lagt tillbaka lökarna igen...

4 kommentarer:

Camilla sa...

Ja...inte tror jag att det är katten.
Nu får gubben din allt be katten om ursäkt!!! ;)
Vad bra att få ha kollat upp hennes syn. Man vet ju aldrig.
Tur att det gick bra.
Ha det bäst!
Kram!

Susanne P sa...

Vad bra att hennes syn var OK!
Tråkigt med tulpanerna...dessa rådjur! ;(
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Rådjuren usch är så trött på dom , äter upp allt, det ända jag vet att dom inte äter är påskliljor ;)
ta hand om dig
kramisar

Jennyshemochharmoni sa...

Rådjur älskar tydligen lökar. Gud så trist! Skönt att synen var ok, det är alltid bra att kolla upp. Ha en härlig ledighet nu :) KRAM!