söndag 16 maj 2010

Söndagkväll

...och ny vecka på gång. Vilken helg vi har haft! Supervarmt och skönt, det gillas :-) Fredag jobbade jag, sen blev vi bjudna på middag borta, trevligt :-) Lördag gick åt till att putsa fönster, fixa och dona i värmen! Säkert 25 grader på em, helt underbart! Äldsta dottern hade sin första fotbollsmatch, inomhus, kl. 16,00 så vi åkte och tittade på den. Tyvärr förlorade dom, men nya tag nästa gång. Sen hem och åt pizza på verandan i go´värmen, helt underbart! Nästa match är imorgon kväll och då är det kvartersfotboll. Jag jobbar till 18 och sambon sa helt plötsligt att han hade personalmöte "som var inbokat sen tre veckor tillbaka". Men jag verkar inte ha blivit informerad iaf...är det inte typiskt karlar ;-) Som tur var kan farmor rycka in och fixa middag och skjutsa barnen till sina båda fotbollsmatcher, och jag får åka dit direkt när jag slutar...allt ordnar sig nog ändå ;-)
Idag har sambon tvättat av verandan, och så snart som möjligt ska den oljas in. Den blev så ren och fin! Syns verkligen att det blir mycket sot som faller ner på den när man eldar hela vintern. Sen har han också rensat några rabatter och bättrat på med jord osv. Själv har jag städat av inne och varit med yngsta dottern och kompis på den årliga vårmarknaden i stan. Det åktes karusell och åts sockervadd i massor :-)

Hoppas ni nu får en bra start på veckan :-) Kram ♥


Pizza och ett glas vin i värmen på verandan...de sista snöfläckarna i skidbacken försvinner snabbt nu :-)


Jobbigt med solen i ögonen...


Karusell blev det rätt mycket av!


Kisserackaren, alltid på jakt :-)

6 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Vilken helt underbar helg ni haft, hoppas att veckan som kommer blir lika mysig och varm.....
Kramisar

Camilla sa...

Jaha...jag trodde att du började denna vecka med ett vinglas ;)
Jaja...vi får gott vänta tills på fredag :)
Ha det bäst!
Kram!

Susanne P sa...

Det var en långhelg och mycket hanns med! ;)
Kram

Pernilla sa...

Så härligt! Vi har också haft varmt och skönt. Härligt!
/P

Ulrika sa...

Hej!
Tack för peptalk angående lillemans mjölkallergi! Men hoppas inte det tar sex år... Det är ju som du skriver att bara man kommer in i det så kommer det att gå bra! Vi ska in på utredning om ett par veckor, får se då vad det är exakt han inte tål!
Ha själv en fin vecka!
Kram!!

Titti sa...

Ett las vin i vårolen lät mysigt..Förutom att jag hellre tar en öl ;) Visst är det skönt med vårsolen nu! I går kunde man gå i T-tröja hela kvällen nästan. Skönt att slippa vinterkläder iallafall!! Hoppas ni får en solig helg till helgen åxå :) Kramar!