tisdag 14 september 2010

Tisdag

Tisdag idag och lönesamtal på jobbet. Blev inte så nöjd, men det är tydligen inte mycket över till löneförhöjningar i år :/Men får se om mitt missnöje hjälper eller inte. Blir i alla fall en slant då det är retroaktivt sen i april...
Har haft ont i huvudet och känt mig hängig idag...men känner mig lite bättre nu. Var ute och sprang igår och det kändes som om det var cement i benen! Kanske är man inte helt kry ändå...

Önskar så att sambon och jag kunde sticka iväg en weekend till typ Rom eller nåt och kolla runt och bara mysa lite. Det är så trist med höstmörker och löv som faller. Jag skulle så gärna vilja besöka nån fin gammal kyrka, det vore en häftig upplevelse. Jag och några arbetskamrater pratade idag om det, och vi kom fram till att vi skulle vilja åka till nåt kloster och besöka nunnor för att se hur dom lever. Haha konstigt tycker kanske ni. Men vi är inte kristna nån av oss, bara intresserade och kanske längtar efter nån sorts lugn och harmoni. Känner att jag har blivit väldigt intresserad av det andliga :-) Efter att ha läst Munken som sålde sin ferrari har jag verkligen fått en tankeställare om gåvan vi har inom oss. Kanske missar vi i dagens samhälle att det inte är det ytliga som spelar roll, utan vi har den största skatten inom oss istället? Är det kanske för att vi stressar oss fram och jagar "lyckan" och det perfekta, som vi känner oss tomma, trots att vi har det så bra? Ja det är intressanta frågor tycker jag :-)

Jag önskar er en bra onsdag imorgon!

"Se till det du har, och inte till det du inte har"



Googlad bild från Peterskyrkan i Rom. Så vacker!

5 kommentarer:

Susanne P sa...

Visst ska man vara glad åt det man har!
Men ibland glömmer man bort det och då är det bra att man blir påmind!
Kram

Camilla sa...

Visst vore det underbart med en resa.
Och visst är kyror rogivande att se på.
Och framför allt vackra!
Ha en toppen dag!
Kram!

Helene sa...

Rom vore väl härligt !!
Dit skulle jag oxå vilja åka.
Intressant och spännande = ))
Ha en härlig dag.
Kram Helene.

♥ Sanna ♥ sa...

Den boken vill jag också läsa !!!
Kyrkan är såå fin bar inne i den samma år som lillskruttan föddes gick ända upp till kupolen..
Ta hand om dig
Kramizar

Nannis sa...

Ligger nog mycket i det, och det blir man allt som oftast påmind om. I af blir jag påmind om att jag tappar mer och mer av det som jag tagit för givet, å då pratar jag förstås om hälsan och kroppen. Men det ska nog bli bra! Tack för kloka ord. Boken du nämner är verkligen bra, det håller jag med om :) KRAM