lördag 23 oktober 2010

Mysiga lördag

Sovmorgon idag! Sist var jag uppe, brukar nog vara jag som är nästan först....Men upp och göra frukost, läsa tidningen och dricka kaffe. Sen på stan med döttrarna, inhandlat lite kläder samt försökt hitta ett par andra vinterskor till äldsta dottern. Hon fick ett par för några veckor sen. När hon har så ont i sin rygg har hon svårt att böja sig fram och knyta skorna. Det blir jättejobbigt att ta av och på inför varje rast i skolan. Så nu fick vi tag i ett par stövlar med dragkedja istället. Jag lider så över att se hur hon har det, mitt hjärta ♥. Hon kämpar och har nästan "vant" sig vid den här situationen. Men det ska hon ju inte behöva göra, att ha ont när man är 11 kan inte vara meningen. Jag hoppas verkligen att tiden går fort nu tills vi får göra operationen.

Underbart fint väder idag också, jag har cyklat i solen med hunden, ca fem km så att han fick springa av sig. Knät gör fortfarande ont även om det blivit bättre.
Ingen frissa blev det igår, tiden blev framflyttad till onsdag nästa vecka, så då får jag några fler dagar på mig att tänka på :-)
Sen tog jag och barnen och gick upp i skogen för att plocka lite mossa. Bäst att passa på innan snön kommer. Jag har en idé om att göra nåt fint utanför dörren, det får jag visa när det blir klart :-) Nu ska vi till svärmor på middag, ser fram emot det, brukar alltid vara en massa gott :-)
Ha en skön lördag!



4 kommentarer:

Malin sa...

Låter som en riktigt mysig lördag, skönt att du tom kunde cykla en sväng, att knät är så pass bra.
Måste vara fruktansvärt att se sitt barn lida och inte kunna trolla bort det onda som man gjorde när de var små med pussar och blås på det onda. Hon verkar vara en underbar tjej, tapper och positiv trots värk och smärta, hon mår snart bättre ska du se, operationen kommer nog gå jättebra!
Kramar Malin

Helene sa...

Jag tycker så synd om din dotter !!
Hoppas hon blir helt bra sen efter operationen !!
Vilken mysig helg ni har haft !!
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Jag lider med er också.
Stackars tjej!
Spännande att få se vad du tänkt göra med mossan.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Låter som en underbar lördag.
Genom att vara positiv och inte se allt i svart kommer man långt med.
Har du hittat igen någon frisyr än då, ta gärna med en bild till frissan.

Ha en fin dag!