måndag 25 oktober 2010

Utmana!

Då var det måndag igen! Är så glad att sambon har börjat sätt upp skåpen i tvättstugan, så i god tid innan jul ska det vara klart :-) Ser verkligen fram emot det!
Jag funderar mycket över utmaningar och hur man ska komma vidare när man tycker att saker och ting står stilla...Kanske måste man prova nya vägar för att få lite förändring, våga prova nya saker. Det kan ju leda till en förändring man inte hade räknat med. Jag känner starkt för att vidga mina vyer som vi brukar säga :-) Men jag känner en stark frustration också, över att det inte går fort nog ;-) Livet rinner ju iväg...

Det bästa sättet är kanske att utmana sina rädslor?
Jag känner mig inte rädd

Jag vill utmana

Jag vill att det ska hända något som för mig framåt

Bara jag vet VAD jag vill


Dagens bästa: En underbart glad dotter som har varit och simmat, och inte hade det minsta ont i ryggen av det. Finns inget underbarare än när hon är glad och lycklig!


Sköt om er alla ♥

7 kommentarer:

soffie sa...

tror ibland att man måste våga att ta lite nya vägar i livet för förändringar kan ju vara bra ibland,
å va härligt att din dotter ej fick ont i ryggen då hon simmade,
kram

Susanne P sa...

Det är svårt att komma ur gamla invanda hjulspår.
Så bra att dottern inte fick ont i ryggen efter simturen!
Kram

Malin sa...

Jag känner igen mig i det du skriver, men jag tror det är viktigt att inte fokusera fÖr mycket på att man vill utvecklas, ha en förändring. För då kan man nog lätt börja känna sig stressad över att "inget händer" och missa att varje dag trots allt är livet som går och man kanske glömmer njuta.
Härligt att hon kunde simma utan att få ont!
Kram

Helene sa...

Jag känner igen mig i det som du skriver !!
Va skönt för din dotter = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Hej och tack för din hälsning - va kul att höra ifrån dej:)

Jag har massor att läsa i kapp här ser jag...hoppas allt är bra?

Ha en go tisdag - kram!

Camilla sa...

Gud så bra att det gick bra för din dotter efter simturen.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Man måste våga, för att det ska kunna ske förändringar.
Men det där känner man nog, när man vågar en grej, ja så ska man köra på det, för då är det helt rätt.

Hoppas du får en fin onsdag!