torsdag 19 maj 2011

Våren går fort

Insåg att nu har mer än halva maj gått! Herregud vad fort det går :/ Allt går väldigt bra här hemma iaf, dottern blir piggare för varje dag och är ordentligt uttråkad kan jag säga. Men det är ju ett friskhetstecken som sagt! Imorgon ska vi åka till skolan och hälsa på, och det ser hon fram emot. Om allt fortsätter att gå så här bra så behöver hon bara vara hemma nästa vecka och sen kan hon börja skolan lite smått igen. Hon får ta det efter den ork hon har. Det är ju ändå stor skillnad att vara hemma i lugn och ro mot att vara i skolan med allt liv som är där, men det förstår hon inte riktigt....
Har varit lite orolig för hunden, som inte är sig lik! Det började nog i går morse då han inte ville äta upp sin morgonmat. Är det nåt han inte missar så är det ju maten! Efter lite trugande åt han upp nästan allt men lämnade lite. Igår på kvällen ville han inte alls ha någon mat, ville inte ens titta på matskålen fast jag hade lagt dit några korvskivor också. Tog ändå en liten promenad och han var väldigt långsam, men ändå hyfsat pigg. Jag kände att nånting var fel! När jag kom hem tog jag feber på honom, men han hade ingen, gav lite vatten i en doseringsspruta eftersom han inte drack något alls efter promenaden. Blandade i ordning lite vätskeersättning och gav honom också lite senare på kvällen. Han gick bara och la sig i sin säng och var jättetrött.
I morse ville han inte heller ha någon mat, försökte med lite ost och det gick ner, men inget annat. Såg sen att han hade kräkts lite hundmat i sin säng, och en massa gräs. Tycker att han blev lite lite piggare efter det! Han åt några matskedar kokt ris i alla fall...
Försökte ringa veterinärstationen men telefontiden var slut. Men det känns inte jätteakut, håller koll på honom och ger lite vätskeersättning och ser hur det blir under dagen...annars får jag ringa imorgon bitti till veterinären och åka dit. Lilla vännen!
Önskar er alla en härlig torsdag!

9 kommentarer:

Mita sa...

Skönt att dottern börjar bli piggare,det går åt rätt håll.
Visst är det otroligt vad fort våren springer iväg. Man blev nästan lite snuvad på den känns det som.
Men stackars lille vovven då. Klart du blir orolig när han inte äter och verkar så hängig. Har han fått i sig nånting olämpligt,dom har ju en förmåga att snabbt som ögat käka upp saker dom hittar ute.
Han har ju ätit en massa gräs sa du.Då kanske det är nånting han vill rensa magen ifrån. Peppe brukar äta gräs sen kräks han upp fliser från nån pinne han gnagt på och som irriterat i tarmen.
Du får ringa i morgon om han inte är bättre,sen är det ju helg,och då kan det ju vara svårare att få tag i nån vet. Du ser,även jag blir orolig,sån är jag...
Kramiz!

Malin sa...

Skönt att dottern är rastlös, som sagt ett bra friskhetstecken!

Hoppas allt är bra med vovven, att han kanske bara fått i sig något och mår bättre nu när han fått upp lite.

Sv. Ja, jag födde upp araber i över 10 år, saknar dom massor! Kolla in www.notariat.se så får du se min hästkärlek, en hingst jag köpte när han var 1 månad och som jag tvingades sälja när han var 14 år pga skilsmässa. Honom saknar jag varje dag och en dag SKA jag ha en arab igen.
Kram
Kram

Malin sa...

Skönt att dottern är rastlös, som sagt ett bra friskhetstecken!

Hoppas allt är bra med vovven, att han kanske bara fått i sig något och mår bättre nu när han fått upp lite.

Sv. Ja, jag födde upp araber i över 10 år, saknar dom massor! Kolla in www.notariat.se så får du se min hästkärlek, en hingst jag köpte när han var 1 månad och som jag tvingades sälja när han var 14 år pga skilsmässa. Honom saknar jag varje dag och en dag SKA jag ha en arab igen.
Kram
Kram

soffie sa...

va skönt att din dotter är piggare nu,
men usch då va jobbigt med din hund,hoppas det går över å han blir som vanligt igen,
kram

Semester & Mat sa...

Tycker också att tiden nu går alldeles för snabbt. Snart är det midsommar, man vill ju hinna njuta också av allt det fina som är ute.
Skönt att läsa att hon blir piggare och piggare dottern din.
Hoppas på att få läsa nästa gång jag är in här att även hunden din är piggare. Förstår oron. Hoppas du blir något klokare efter telefontiden deras imorgon.

Ha en fin fredag!

Camilla sa...

Roligt att dottern är piggare. Mindre roligt att vovven inte mår så bra.
Hoppas han snart kryar på sig.
Kram på dig!

Pernilla sa...

Det är jobbigt när våra djur är sjuka. Man vill gärna fråga vart det gör ont eller så.

Har Ni satt på något fästingmedel? En del hundar kan reagera på det. I så fall, bada och bada igen så att Ni får bort det.
/P

Susanne P sa...

Så bra att det går åt rätt håll för dottern men jag blir lite orolig för jycken!
Ibland så mår de illa och då äter de gräs. Det är bra att du pytsar i honom vatten. DET behövs mer än mat!
Jag håller tummarna att det ordnar upp sig!
Kram

Helene sa...

Visst går tiden alldeles för fort !!Härligt att höra att din dotter är pigg igen = )))
Men hur mår vovsingen ??
Ha en härlig lördag-kväll.
Kram Helene.