söndag 28 augusti 2011

Äntligen!

Har jag fått komma ut och springa :-)) Blev en halvtimme idag, börjar lite lätt. Det kändes jättebra, så nu kör jag på from imorgon, efter mitt schema. Mina nya skor var helt underbara!!
Igår tittade vi på lillskruttans fotbollslag, det var Cup. Då hon varit så förkyld fick hon inte vara med, även om det kändes i hjärtat. Men laget vann och går vidare till semifinal på onsdag, och då kan hon nog vara med. Spännande! Förra året vann de ju hela cupen i sin åldersgrupp, men i år finns det även med lag som är ett år äldre. Så ett sånt lag ska de möta på onsdag, det blir en tuff match!!
Äldsta dottern, som opererade sin rygg i maj, har börjat träna lite lätt med sitt lag. Hon får inte spela matcher och inte heller vara med på träningsmatcher, men att träna på passningsspel och teknik går jättebra. Tänk att det blev så bra och att hon inte har ett dugg ont nu!! Vi är så enormt tacksamma ♥♥ Snart ska vi ha en avstämning med läkaren via telefon (då allt gått så himla bra), ska bli kul att få höra lite med honom och hur hon får fortsätta hösten.
Igår hade vi svärmor med gubbe här på middag, blev riktigt gott med helgrillad fläskfilé, potatisgratäng och fetaostsallad. Sällan jag gör potatisgratäng, men jättegott var det :-) Nu blir det att åka och handla lite inför veckan och sen funderar jag på att hyra filmen "Hur många lingon finns det i världen", har hört att den ska vara så bra. Sköt om er och ha en bra måndag imorgon ♥






3 kommentarer:

soffie sa...

gött att komma ut att springa jag gillar bättre att gå snabba promenader ,försöker komma ut 3-5g /vecka,vad är det för skor du har köpt måste kolla efter nya jag med,
hoppas nu dottern är frisk tills på ondsdag va spännande med semifinal då.
va härligt att det blev så bra för din stora tjej efter op!
må gott

Semester & Mat sa...

Va härligt för dig att du känner dig redo för att ge dig ut och springa igen.
Själv hade jag tanken, men nu känner jag mig så seg så ja tror nästan jag har en förkylning på gång.
Visst är man tacksam över sjukvården många gånger, så glad för eran skull!

Ulrika sa...

Härligt härligt att du kommit ut och springa igen!! Det är ju så härligt, bara vinster!!
Och visst är det skönt att springa i nya skor :) jag har ju också nya :)
Hoppas på en fin höst så det blir mycket löpträning innan kylan kommer!!

Ha en fin onsdag!
Kram!