söndag 7 augusti 2011

Ny vecka igen

Tyvärr känns det som om sommaren går mot sitt slut nu. Här har varit regnigt och halvkallt några dagar och det ser ut att fortsätta några dagar till. Men jag tycker att det har varit en bra sommar och inte tal om semestern, den bästa jag haft på flera år, om man ser vädermässigt. Men den har ju varit bra annars också ;-) Gotlandsresan är fortfarande väldigt starkt i minnet, såå himla mysigt och fint :-)
I juni hade vi några snickare här som bytte fönster i vardagsrum och vårt sovrum. Nu har de kommit igen för att lägga på lite extra isolering på utsidan och isolera. Så snart de är klara med det ska det sättas upp en markis och så ska vi tapetsera om båda rummen. Jag längtar såååå mycket! Man är ju lite less på alla renoveringar nu så det känns fantastiskt härligt. Sen får det vara slut på projekt ett tag, med huset i alla fall!
Så just nu försöker jag komma på hur jag vill att det ska bli, har suttit och försökt hitta inspiration i inredningstidningar och på nätet. Jag tror att jag är ganska klar med hur jag vill ha det ;-) Men det är ju inte bara tapeter, allt från lampor osv, vill hitta ett riktigt höstmys!!
Jag hoppas verkligen att vi kan vara klara före jul!! Men jag vet ju hur det är med allt...
Träningen flyter på som bara hejsan! Jag är så glad över att jag känner mig starkare och starkare och kan springa längre och fortare för varje gång. Och knäna går det jättebra med :-)
Nu ska jag ställa mig och göra veckans strykning, sen blir det lite soffmys framför teven, imorgon är det måndag igen och dags för nya utmaningar! Önskar er alla en härlig, positiv måndag, ta vara på den! ♥


Ett litet korsfönster från en mur på Gotland


3 kommentarer:

Camilla sa...

Tur att man har något roligt att se tillbaka på. Sommaren har varit...som vanligt...alldeles för kort. Men vi har ju haft kanonväder i år.
Kram på dig!

Helene sa...

Sommar-månaderna går jämt så fort...Är det för man längtar för mycket...
Nu åker jag iallafall dit värmen är = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

Titti sa...

Den här sommaren har gått otroligt fort tycker jag. Jag börjar jobba nästa fredag...Kan inte påstå att jag ser fram emot det! Men man får bita ihop,brukar ju gå bra bara man kommer igång...