torsdag 29 december 2011

Försöker hämta kraft...

Vi går mot nyår, julen är över tack och lov! Överlevde den med alvedon, en massa halsont, värk i kroppen, lite feber osv. Men sen, när julen väl var över satte det fart på riktigt. Har haft mellan 38-39 grader från annandag julskvällen, hosta, värk, ont i huvudet, det värsta jag varit med om på länge! Jag som nästan aldrig blir sjuk har varit det två gånger nu under hösten. Jag hoppas jag gjort bort mitt nu! För även om jag känner en liten liten förbättring idag så är den så liten så jag vet inte om jag törs hoppas på nyår. Men jag orkar inte tänka på det nu...
Tur att man inte har små barn just nu, för jag hade inte klarat av att ta hand om dem. Sambo har jobbat till 21 varenda kväll för att få ihop saker och ting, så jag har haft tur att tjejerna har hjälpt till med rastning av hund och de kan fixa lite mat själva om jag mår jättedåligt :-)
Sköt om er alla och Gott Nytt År!

6 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Hoppas du kryat på dig nu, inget roligt med feber.
Enda bra är att man får ligga och dra sig utan dåligt samvete ;)

GOTT NYTT ÅR!

Pernilla sa...

Krya på dej och Gott Nytt År!
/P

Helene sa...

GOTT NYTT ÅR !!

Kram Helene.

soffie sa...

men usch va jobbigt att du är sjuk, hoppas du trots det hade en trevlig nyårsafton, GOTT NYTT ÅR och krya på dej

Semester & Mat sa...

Tillfrisknat?

God forstättning på det nya året!

Anonym sa...

Hej. Jag hittade hit av en slump, och fann bloggen intressant. Så hit lär jag titta in fler ggr :)

Inte roligt att vara sjuk men vad gör man. Även jag tackar att min dotter är så pass gamal att hon klarar sig hyfsat bra, de ggr då man är sjuk (hon är 10 ½). Själv har man en sambo som, stora delar av året, jobbar till sena kvällar (egen företagare). Ibland är det svårt att planera in nått större, tex nån semester-resa. Suck.

Ha en god fortsättning på det nya året du med :)