tisdag 6 december 2011

Långtråkigt...

Har varit hemma sen torsdag förra veckan med lilltjejen som haft feber. Över 40 grader tre av dagarna! För en stund sen hade hon dock ingen feber, ta i trä!! Verkar inte vara någon "vanlig" förkylning utan feber och ont i halsen och ont i huvudet. Vi får se om det blir någon gymnastiktävling i Gävle till helgen, känns inte som om hon orkar det just nu...:/ Men annars kommer det väl flera tävlingar!
I morse hade det kommit lite snö igen, ett par centimeter, trevligt när det är vitt och ljust ute. Ska försöka ta mig en promenad sen när storasyster kommer hem från skolan, behöver komma ut en sväng. Efter några dagar blir man rätt uttråkad av att sitta hemma...
Förra veckan träffade jag PT igen och han hade gjort ett cykelprogram till mig. Min sambo köpte en cykel för några år sen, så eftersom det är så halt ute nu får jag cykla inomhus istället. PT har också lånat ut en skivstång med vikter som jag ska träna med, behöver komma igång med det också! Funderar på om jag ska ta mig i kragen och köra ett cykel och skivstångspass senare idag...
Dansen jobbar vi på med också, går både fortsättningskursen och på den vanliga medlemsdansen varje vecka. På kursen har det gett med sig lite, går lite bättre nu...:-) Känns i alla fall som jag hållit igång träningen bra den här hösten, det brukar ju alltid fisa av när det blir mörkt och kallt, men nä inte den här vintern! Har jag bestämt!
Sköt om er alla!

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Hoppas dottern snart är bättre.
Inget roligt alls när ens barn är sjuka. Själv väntar vi in vattkoppor, var i skottlinjen förra veckan. Första dagen att vänta symtom är imorgon, spännande ;)

Kram