torsdag 1 december 2011

1 december!

Äntligen kommer vi in i årets sista månad. Tråkiga november är över! Ännu har det inte kommit någon snö som ligger kvar här hos oss, vilket är ovanligt. Ena dagen är det regn och 7-8 grader varmt, nästa dag soligt och nån minusgrad. Inte mig emot. Det kan få vara lite snö i år, behöver inte metervis. Men visst är det tråkigt för alla barn som vill leka och åka pulka och skidor!
Jag har inte köpt en enda julklapp ännu, men tänkte börja till helgen. I helgen som var, städade jag och sambon köket, en riktigt grundlig städning, det blev så fint! Så nu väntar resten av huset, ska bli skönt att få detta gjort efter all renovering som varit i höst.
Idag är jag hemma med lillskruttan som har feber och ont i huvudet. Så imorse bäddade vi ner oss i tv-soffan och tittade på julkalendern, med tända ljus, mysigt :-) Hoppas nu hon piggar på sig snart då det är hennes första tävling i gymnastik nästa helg, i Gävle. Spännande tycker hon!
Nu ska jag sätta fart och utnyttja dagen hemma, ska putsa av hunden lite hår kring tassar, öron och svans och eventuellt bada honom. Önskar er alla en bra första dag i december!




6 kommentarer:

martina sa...

tjeeeenare, allt bra? :)

soffie sa...

mmm visst är det härligt att vi är inne i den sista månaden nu, va vacker bild på ljusen kramen

britta bloggar sa...

Jag längtar efter snö!

Camilla sa...

Jag klarar mig utan snö. Men visst liiiite vitt skadar ju inte.
Jag har inte heller köpt någon julklapp. Funderar på att också göra det i helgen.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Här är det inte heller någon snö som lyser upp tillvaron ;)
Kom snö förra helgen men den tinade bort. Är ju något oväder på gång i helgen, så vi får väl se vad det ger. Minusgrader nu iallafall.

Ha en fin helg!

sara sa...

fina bilder!