onsdag 5 december 2012

Dax att fixa julklappar

Dagarna går och det går sakta framåt här. Försöker träna på så gott jag kan med benet, men det är fortfarande ganska svullet. Har ringt sjuksköterska idag och undrade om det verkligen ska vara svullet så här länge, 2,5 veckor efter operationen, och hon trodde att det kunde vara så. Hon skulle försöka få läkaren att ringa mig då det skulle kännas skönt att prata med honom. Än har jag inte hört något från sjukgymnastiken. Förvånad? Inte. 
Börjar känna lite stress över julklappar och annat som måste fixas innan jul. Har suttit och kollat på nätet efter julklappar och kan nog hitta en hel del där :-) Vad skulle man göra utan internet??
Igår fick vi lite snö, så det täcker backen i alla fall, ca 10 cm, och det är riktigt kallt ute, nästan -20.
Lite annat mot resten av Sverige verkar det som!
Var lite orolig igår när sambon skulle åka hem från Gävle efter en kurs där. Det toksnöade och de kunde inte köra snabbare än 40 km/tim vissa sträckor, såg inte mer än 20 meter framför sig och E4 var oplogad. Ändå väljer folk att vika ut och köra om, fast dom inte kan se nånting framför sig!! Dessutom hade de blivit stående utanför Sundsvall en timme pga en lastbil som fastnat, och där körde en del om bilköerna på fel sida vägen!! Vad har man för fel då?? Tror man att man är odödlig? 
Tur att inte jag var med, åkrädd som jag är :-)
Igår var mormor snäll att följa tjejerna till ridskolan, och det gick så fint :-) Vilken tur att man kan få hjälp en sån här gång, när man sitter där man sitter. 

Önskar er alla en fortsatt bra onsdag :-)


9 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår din otålighet. Jag har också dåligt med tid att springa på stan. Men du vet, det ordnar sig alltid.
/P

Helene sa...

Fy för bil-dårar som drar om i detta väder.
Jag är liv-rädd och körde ca 40 km hela vägen hem från jobbet ( 5 mil )
Tog nästan en och en halv timma.
Men jag vill komma hem.
Ha det gott och hoppas svullnaden lägger sig snart.
Kram Helene.

soffie sa...

är nästan färdig med mina julklappar å det känns skönt det :) har handlat det mesta på nätet då jag hatar att springa i affärer...men va trist att det inte blir bättre med svullnaden,har du ont ?hoppas det blir bättre snart så du kan ta dej ut i affärerna kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja vilken tur att internet finns när man blir strandad som du ;) Min man är också uppe och härjar i Gävle-Sundsvall-Umeå trakten just nu men vi har lika illa väder här hemma (Enköping) så det spelar nog ingen roll var han krypkör någonstans med bilen ;) Jag gillade också Ledin showen - kul att det inte bara var musik utan lite teater kombinerat med hans livshistoria det gjorde det lite mer omväxlande och det blev riktigt drag på hela publiken i slutet och man blev ju meddragen även om jag inte är hans största fan ;)

Kram Ullis - och hoppas det löser sig med svullnaden!

Susanne P sa...

Vad gjorde man utan internet?! ;)

Det finns alltid en massa blådårar som tror de är odödliga...det är det som är den största faran. Plus alla långtradare med inte har vintedäck!
Kram

Semester & Mat sa...

JA det var riktigt busväder kring Gävle igår och däromkring.
Här förväntas det komma 30cm snö inatt ryktas det om, ja det snöar rätt bra nu...

Ha en fin helg!

Camilla sa...

Hoppas verkligen att du ska bli bra i benet snart.
Ja,visst är det tur att internet finns. Annars hade ju inte VI "träffats" :)
Jag kör tre mil(enkel väg) till jobbet. Och det är på E4an. Så jag vet hur många dårar det finns....tyvärr.
Kram!

Helene sa...

Ha en mysig fredag.
Kram Helene.

Susihus sa...

Hoppar in och önskar dig en härlig fredag och go adventshelg. Kram