torsdag 27 december 2012

Nu vänder det!

För mig har det vänt nu!!
Äntligen är julen över och snart har vi Nyår!
Julen har varit bra, inte för mycket julmat utan lagom :-) Tyvärr kan jag ju inte promenera bort om jag äter för mycket, även om jag rör mig så mycket jag kan. Är så otroligt tacksam för att jag har dottern som tar ut hunden varje dag och promenerar!! ♥
Tänk att det har snöat, snöat och SNÖAT!! Vi har jättemycket snö nu!! Tur att sambon köpte en ny snöslunga förra vintern, den behövs verkligen nu :-)
Idag kom solen fram och det var så otroligt vackert så det gjorde nästan ont att titta på, gnistrade överallt!
Tjejerna och jag var ner på stan en sväng och bytte bl a ett par byxor som var för stora, jag köpte en ny almanacka att ha i väskan och sen fixade iväg lite papper till försäkringskassan. Blir ingen fet månad i februari inte! Men det får jag väl ta.
Sen har vi kollat på filmen War Horse, riktigt bra var den :-))
Nu hade jag tänkt ställa in min nya julklapp i frysen, en liten söt glassmaskin :-)) Fick också en termometer med sladd att ha i kött, och Per Morbergs kokbok, Morberg lagar husmanskost. Ja, riktigt snäll har jag tydligen varit :-)

Önskar er alla en mysig fredag i morgon ♥



6 kommentarer:

soffie sa...

här kom med solen fram å det blev så fint..men här har vi lite snö kvar det regnade bort massor igår..va kul med en glassmaskin blev det gott :)

Camilla sa...

Sol i går och sol idag :)
Ja,det är verkligen vackert ute då det är sol.
Då väntar jag tills du bjuder hem mig på lite glass nu då ;)
Kram!

Susihus sa...

God fortsättning! Härligt att det vänder nu och blir ljusare...Idag har vi haft strålande vackert väder tyvärr har all snö regnat bort. Ha en go fredag.
Kram

soffie sa...

ha en mysig fredagskväll:)

Semester & Mat sa...

Har också haft vissa fina vinterdagar här. MEn lite orolig nu när det är plusgrader...

Kram

Helene sa...

Mysig jul !!
Våran snö töar bort nu...bara blask =((

GOTT NYTT ÅR !!

Kram Helene.