söndag 2 december 2012

Lite strul

Redan söndag :-) Imorgon är det två veckor sen operationen, och det går framåt även om det går sakta. I fredags kände jag mig plötsligt sämre i benet och igår em ringde jag sjukrådgivningen, bara för att höra vad dom sa. Hade mer ont och kände mig svullen i benet. Ganska blå men det blir man ju efter operation. De tyckte att jag skulle åka in till akuten för kontroll, bara för säkerhets skull. Jag valde att stanna hemma tills idag, for in då istället. 
Allt såg ändå normalt ut, de tog blodprov för att kolla att jag inte hade någon infektion, och det hade jag inte, skönt! Men kände mig lite dum att jag åkte in, det var ju inte superakut men när man går och funderar på om det verkligen ska vara så, är det ju bättre att få svar och sen kunna känna sig trygg. Däremot skulle jag få en snabb remiss till sjukgymnast som ska hjälpa mig med övningar för att komma igång med träning av benet, vilket jag tycker är jättebra :-) Läkaren har ju inte sagt någonting alls förutom att jag får stödja på benet men inte belasta det för mycket. Gör det ont är det lätt att man vilar istället och då kanske det blir sämre av det. Så nu blir det toppen att få hjälp med övningar för att komma igång och bli bättre.
Under dagen idag har jag försökt gå en runda i huset med jämna mellanrum, bara för att hålla igång. Det känns rätt bra nu så det är nog rätt grej :-)
Igår hjälptes vi alla åt att städa, jag kunde ju inte göra så mycket men lite grand iaf. Skönt att få städat! Sen satte vi upp ljusstakar så det känns ju ändå lite som första advent idag :-) Sambo och tjejerna for ner på stan och kollade på skyltsöndag, men kom hem ganska snabbt, kallt ute och inte så många stånd där nere.
Sen ordnade vi god middag, Chicken red curry, jättegott och starkt :-))
Nu ska jag ta det lugnt en stund, senare blir det Solsidan och kanske en film :-)

Trevlig första advent på er!

 

6 kommentarer:

soffie sa...

vad bra att du åkte in å kollade så det inte va en infektion, hoppas det är bättre nu, ååå va fint du har gjort det med ljusen..å mums va gott med curryn:) kramen

Anonym sa...

Skönt att få veta att inget är fel. Hoppas nu att du kommer igång så att du känner dej bättre snart.
/P

Susanne P sa...

Det är så jobbigt med värk!
Trevlig advent till dej med.
Kram

Camilla sa...

Jag tycker det var bra att du kollade upp det. Man vet ju liksom inte.
Bättre att kolla en gång för mycket...
För oss blev det film och sedan solsidan :)
Kram!

Semester & Mat sa...

Vilken fin adventsljusstake!
Va bra att du får komma till sjukgymnast, så han/hon lär ut hur mycket du får röra och belasta benet ditt. Kan ju inte vara lätt att veta annars.

Kram

Susihus sa...

Skönt att du kollade, man vet aldrig. Min hund hade en infektion när jag kollade honom, fast veterinären här i stan tyckte inte det var värt att kolla så jag åkte till Göteborg och där blev han akut inlagd.

Håller nu tummarna för att det går åt rätt håll och att du kommer igång med sjukgymnastiken.

Tycker verkligen ni ska ta en tur till London, det är för mysigt.
Kram på dig