söndag 17 augusti 2008

För trött


Mitt körsbärsträd som numera är fyllt av röda körsbär...

Egentligen var jag för trött för att sitta här och skriva, men nu hamnade jag här ändå av någon anledning.
Puh, det här blev en jobbig men rolig helg. I fredags blev jag hemma med yngsta dottern som fick falsk krupp under natten, och det var ju inte roligt. Det har hon haft några gånger nu, och det är lika obehagligt varje gång. Äldsta dottern har också haft det, men nu har det växt bort på henne. Hur som helst så mår hon bättre nu, förutom att hon är förkyld.

Sen blev vi också inbjudna till dop av en kusin i sista stund, de hade egentligen ha dopet bara för sig själva, men ångrade sig i sista stund, och naturligtvis ville vi komma. Det är ju så fint med dop! Efter dopet, med fika hos svärmor så tog jag hunden och åkte upp till klubben och tränade lite. Det var inte vår bästa dag om man säger så, men det kommer kanske bättre dagar.....kan delvis bero på att det fanns två alldeles supersnygga svarta flat-tjejer som Mirax försökte flörta med. Hmpf.
På kvällen åt vi kräftor, och jag hade också gjort en skink och ostpaj som var jättegod. Själv åt jag typ två kräftor, och så brukar det bli för mig, tycker dom är alldeles för krångliga att "skala", och egentligen, smakar dom så himla mycket?? Barnen och sambon sörplade i alla fall friskt ;)

Idag klev jag upp tidigt för att åka och shoppa med en vän. Vi åkte till Ikea och hann också med H&M, Vero Moda, Intersport, Boom (inredningsbutik med såå fina saker!) mm. Jag blev jättenöjd, hittade en fin tunika, fina strumpbyxor (lite grövre mönstrade), en madrass till dotterns säng, värmeljus, nya vita korgar till hallen mm. Det blev en lyckad dag! Nu är jag såå trött, så det blir till att krypa ner med boken, så får vi se hur länge det dröjer innan den faller i golvet. Skulle tippa på tre minuter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar ha haft fullt upp i helgen med både jobbiga och roliga saker.
Inte konstigt man är trött på söndagskvällen! :o)