måndag 18 augusti 2008

Inredning

Just nu är jag verkligen inne i en inredningsperiod. Kanske är det starkt att kalla det inredning, men pyssel då. Jag gillar ju sensommaren/hösten, då det blir lite mörkt ute, man kan tända ljus, fixa med gardiner och annat pyssel.

Snart ska vi byta ut fönstret i äldsta dotterns rum, och efter det ska det bli tapetsering. Ikväll ska jag sätta mig med en av mina Fengshui-böcker och försöka få lite tips och inspiration. Jag kom på för ett tag sen att min känsla att jag vill göra om i vår hall också, betyder att jag vill få en förändring i mitt liv, kanske byta jobb eller inriktning i livet. Det stämmer nog väldigt bra, jag har inte tänkt på att byta jobb, men jag vill verkligen att det ska hända något i mitt liv. Jag har massor av idéer om hur jag vill göra där i hallen.....

I våras när min yngsta dotter blev sjuk frågade jag min syster som är duktig på Feng Shui om några tips för att förbättra vår hälsa. Hon tipsade om att rensa i Hälsohörnet. Där står mitt akvarium, och ovanför har jag också en tavelförstoring på mina döttrar. Under våren var det många av mina fiskar som dog, av någon konstig anledning. Jag gjorde därför en rejäl städning av akvariet, städade och rensade upp runt omkring, försökte ha friska blommor och växter. Och dottern blev frisk! Det är inte första gången jag märker av konsekvenserna av feng shui....

Nu är det nog dax att titta lite i den där boken, innan man blir för trött.

See you :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Feng Shui verkar så häftigt jag tror på alla aiatiska saker som finns dom har testat på så mkt så lång tid redan och ser samspelet mellan människa och natur.

Jag har en UTMANING eller rättare sagt REFLEKTION åt dig, som jag vill att du om du orkar har lust, ska göra, VIKTIGT! glöm inte läs gör så här! Mycket bra reflektion av en själv.
Stora varma kramar