torsdag 14 augusti 2008

Första veckan snart slut

Äntligen börjar man se slutet på den här veckan! Idag har det ändå varit lite lugnare på jobbet, skönt.....Första dagen som jag inte känner mig svimfärdig när jag kommer hem från jobbet. Så ikväll tog jag på mig joggingskorna och gav mig ut i spåret, 5 km blev det igen. Det är så fantastiskt skönt när man börjar känna att man orkar längre varje gång innan man kommer till den där tröttheten så man inte tror att man ska orka ett enda steg till. Men jag har bitit ihop varenda gång, på slutet är jag så trött så jag orkar knappt lyfta benen, men jag ska banne mig i mål springandes....Och efteråt, när man fått dricka vatten, stretcha och pusta ut, beger sig hemmåt och in i duschen, så är det sååå skönt!

Den här semestern har jag kommit underfund med en sak. Jag äter på tok för nära inpå mina mål. Ibland är det mindre än tre timmar. Jag tycker inte om att känna mig hungrig, jag får lätt blodsockerfall då, därför brukar jag äta något innan jag känner mig hungrig. När jag försöker bli "lite nyttigare" och äta bättre (jag tänker inte säga banta!) så har jag svårt att hålla vikten och har undrat vad det kan bero på. Under semestern tror jag att jag fick svaret. När vi åkte iväg till Dalarna blev det rätt långt mellan målen. Ca fyra timmar. Och ingenting hemskt hände! Jag mådde inte illa, fick inget blodsockerfall heller, kunde känna en liten hunger faktiskt! Och kände mig mycket nöjdare, åt inga småmål.

Nu har det fortsatt så. Jag håller i min jogging ett par dagar i veckan, plus promenader och träningar med hunden. Och jag försöker hålla fyra timmar mellan målen. Det fungerar jättebra. Äntligen tror jag att jag är på rätt väg :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju fixat allt redan Camilla vilket data geni du är jag säger ju det man behöver bara lite tid på sig att finurla ut allt;0)
Skönt att du känner att du får ordning på dig själv med mat och allt det är det som är viktigast att man trivs med det man håller på med.
Jag har själv otroliga sockerfall , men fick det att bli bättre genom att äta ordentlig frukost och det är ingen lätt grej för en person som inte gillar att äta på morgonen.... sen blir det en banan till mellan mål 2 ggr om dagen plus lunch och middag så håller jag som sagt min blodsockerfall på koll.Nu är det som sagt bara träningen som man ska börja med och jag tycker ju den är såååå förbannat tråkig, gillar inte ngn träning tror jag hmm hur gör du ???

Anonym sa...

Hej och tack för ditt besök. Mitt hundliv, vad gäller lydnad och tävlande, ligger lite på is just nu. Har varit sjukskriven ett tag men hoppas att få komma tillbaka till tävlingsplanen igen. Har dock ingen brådska med det, träna kan man ju göra en då.
Vi hörs igen, det är jag övertygad om, här fanns så mycket att läsa så jag återkommer.
/P

Anonym sa...

När du länkar från min sida till din i kommentarer så hamnar man någon annan stans endast blogspot.se tror jag att det står
konstigt!!
KRAM