tisdag 26 augusti 2008

Höst i luften

Det känns att det är höst i luften ute nu. Jag tycker att det är lite tidigt! Men även hösttröttheten har kommit....kanske kan det bero på att det är mycket på jobbet, och man har inte hunnit acklimatisera sig än...
Idag började vädret soligt ute, men efterhand har det blivit mulet. Sambon kom hem kl. 19,00 ikväll och då tog jag på mig träningsskorna och tog med hunden på en promenad. Jag brukar nästan alltid gå i skogsområdena, men nu gick jag runt i stan lite. Det var varmt ute, men mulet och duggregnade aningens lite. Jätteskönt! Nu känner jag mig lugnt avslappnad och ska sätta mig framför teven en liten stund innan jag lägger mig och läser.

Jag har fått massor av äpplen i år, så nu är det dax att fundera vad jag ska göra av dem :) Äppelpaj är alltid poppis, men man skulle ha gjort nåt mer också, vet bara inte vad. Mos är ingen mening, det äter vi aldrig, och inte heller saft.

Till helgen har äldsta dottern fotbollscup, så lördan kommer att gå till det. Men sen ska vi ev få barnvakt på kvällen, och då är jag så sugen att komma iväg på bio! Jag har blivit så sugen efter att ha varit runt på alla bloggar och sett er skriva om när ni varit. Jag hoppas verkligen att Arn går, då vill jag se den. Jag älskar såna filmer! Skulle ha varit mysigt att äta ute också, men vi får väl se vad det blir.

Ha det gott!

Inga kommentarer: