söndag 1 mars 2009

Aktiv dag

Imorse var det så kallt, -18 grader, brrrr. Hade bestämt med en hundkompis att vi skulle ta en långpromenad med hundarna, men vi fick skjuta upp det tills efter lunchen, för att tempen skulle stiga. Och det gjorde den också, bara -5 grader vid 12,30! Men istället började det blåsa och snöa "på tvären" vilket var ganska oskönt :)
Före prommisen blev det städning, dammning, dammsugning och torkning av golv. Sen blev det prommis i 1,5 timme, och jag var så slut när vi kom hem! Och jag hade ju hoppats på att Mirax skulle vara det också, men nääädå...Han var väl så uppspelt över att få en kompis att leka med, att han inte kunde slappna av! Även om det var med lite skräckblandad förtjusning då damen ifråga visade hela sitt garnityr när han lite försynt försökte nosa henne i baken, haha. Sen blev han nermulad i några snödrivor när hon "läxade upp" honom. Väldigt vad lugn och fin han blev sen! Tog några bilder men när vi skulle sätta ihop dem tillsammans la batteriet av, så det blir väl - nästa gång istället!



Söta Cizzi tittar bort preciiis när jag knäpper, såg en skidåkare...

Sen efter promenaden blev det till att sätta sig och göra matlista och åka på affären och handla, mindre kul...:( Men nu är det gjort, så nu har jag handlat mat för en vecka och det är ju alltid skönt. Till veckan är det lite lugnare, "bara" två träningar. Sen är jag dessutom fyradagarsledig nästa helg :) Oh yes!! Då ska jag göra nåt kul med barnen på fredan, och måndagen ska bli min alldeles egna dag, kanske ska jag sätta om lite blommor och pyssla lite. I lugn och ro! Men först väntar en ny arbetsvecka.....

Sköt om er!!

Kramar ♥

5 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Va skönt med promenad! Ja som du vet har det inte direkt varit en bra helg här hemma, vinterkräksjuka och hela familjen fullständigt utslagna! Men, men vi får väl hoppas att det börjar vända...kram!

Anonym sa...

va fin din hund är
här har det med snöat som bara den idag,
gokväll

Elin sa...

Jag går omkring och väntar på våren jag. Istället har det snöat hela dagen här. Men så mycket snö som ni har har vi ju såklart inte :-) Kram på dig Camilla!

Anonym sa...

Men oj så mycket snö Ni har. Inte trevligt när all den snön börjar röra sig på tvären.
/P

Anonym sa...

Tjena! Jasså ni har åxå kallt...Vi med.Men det brukar bli bättre fram på dagarna ;) I dag ska vi hämta häst.Sedan ska min bil byta verkstad...Nu får det gå undan.Behöver den på torsdag kväll....Annars så är det lugnt.Tråkväder dock såhär på sportlovet.Mulet å trist...Vi som vill åka skoter...Hoppas du har en bra dag! Kramar!