söndag 8 mars 2009

Snö snö snö

Idag blev det ännu en härlig sovmorgon, vaknade 09,10....gäsp! Efter det blev det frukost och skjutsande av äldsta dottern till sin bästis. Efter det for vi resten i familjen till svärmor och hennes gubbe, och pratade lite inför fjällresan i påsk. Vad jag längtar! Ska bli så himla kul! Sambon ska fixa lite kartor över skoterleder så vi kan planera lite i förväg vart vi ska åka :)
Efter det åkte vi hem och gjorde i ordning minsta tjejen som skulle på kalas, även idag! När vi skjutsat henne satte jag och sambon igång med att skotta av verandan, snön har rasat av taket och sen var det mycket som låg där innan också. Kan säga att det gick ändå upp till räcket....fick ta i rejält och tror nog att det finns nån stackars muskel där mitt i gäddhänget :) Lär kännas imorgon!


Framför huset....Snön rasade av taket igår och jag kan säga att jag trodde världskriget hade brutit ut eller nåt! Taklampan gungade, sån fart blev det....



Så här såg det ut efter att vi skottat en stund uppe på verandan, synd att jag inte tog från början...snön gick upp till räcket...


Kanske nån som vill köpa lite snö? Inte?

Såg Andra Chansen igår och blev lite besviken över att Star Pilots inte kom med!! SNÄLLA, SNÄLLA vad ska vi göra med den? Även om hon är cool och annorlunda och behövs så känns det inte som om det är rätt bidrag att skicka iväg...läste att folk tycker att hon ska vinna??!!


7 kommentarer:

Anonym sa...

behöver ej köpa nån för det toksnöar här med,
fina bilder,

Eva Loppan sa...

Håller med dig...SNÄLLA, SNÄLLA låt oss slippa denna låt....

Kramar i massor, saknar dig så!

Eva

Anonym sa...

Den där låte... Jag ryser...
Inte vill jag ha någon snö här nere nu.. Även om det idag har varit kallt och ruggigt så börjar det knoppas i rabatterna.. :o)

Anonym sa...

Hallå där vännen
Det var ett tag sedan jag kikade in här hos dig och kollade läget.
Sköt om dig och må så gott, träffas med hundarna snart?
Kram Pernilla

Anonym sa...

hej hopp!

Anonym sa...

Även jag har snö så det klarar sig...Å det faller mer idag...Trodde det var slut på vintern,men icke.Härligt med påskresa :) Vill åka till Tänndalen jag,skoterlederna där är ju outstanding.Som att åka på E4:an
Meeeen med lynxen är det INTE lika kul...F3an var mycket roligare... Nää,nu ska jag jobba på! Ha en bra dag!!!!!

Anonym sa...

haha vart bor du??
Här har vi oxå snö men inte såå mycket!!