torsdag 12 mars 2009

Jobbig vecka

Nu blev det en sån här vecka igen...där man nästan tappar kontrollen. Mycket på jobbet, med utbildning och annat, och även mycket på kvällarna. Idag har jag haft huvudvärk nästan hela dagen. Vaknade med nackspärr efter en natt med dålig sömn, och en hel dags utbildning idag...känns mycket! Kan bero på att jag också satt på föreläsning hela eftermiddagen igår, genom jobbet. Det var om kost och hälsa, stress och sömn och alkoholvanor. Intressant och tänkvärt....
Fick också veta att tyvärr blev ingen beviljad ledighet i påsk....känns som ett slag i magen. Tack och lov fick jag ledigt tisdagen efter påsk då jag tack och lov hade lagt in om föräldraledighet...annars hade påskresan varit i fara. Men jag hade ju sökt semester resten av veckan, nu känns det lite jobbigt att komma hem från fjällen med tvätt och allt vad det innebär på tisdag kväll och sen upp och jobba onsdag morgon *suckar* Måste se om jag kan fixa att barnen kan vara hos någon så att de slipper vara på fritids eller dagis....annars får jag så dåligt samvete...
Nu har jag i alla fall tagit en halvtimmes promenad med hunden och rensat huvudet lite. Känns skönt såna här dagar att komma hem till en alltid lika glad hundvän...underbart! Nu ska jag göra lite kvällsfika till mina tjejer, sen ska jag bara ta det lugnt!! Måste tänka att det är fredag imorgon...behövs....blir ännu en halv dag utbildning, sen ska jag jobba halva dagen men behöver inte sitta i telefon tack och lov. Eller. Bäst att inte hoppas nåt i förväg.

5 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Ja du gumman, nickar och instämmer det har varit en tuff vecka! Haft min huvudvärk sen i måndags nu och den vägrar ge sig! Så tomt det kommer att bli i morgon när du inte sitter brevid mig:-(.
Men du det verkar bli full fart ändå;-)

Kramisar och godnatt!

Eva

Ulrika sa...

Usch ja, det låter som om du och jag jobbar i samma 'bransch' trist att inte få semester när man så väl behöver få vila! Hoppas det löser sig på nåt sätt i alla fall!

Kram!

Hallon & Blåbär sa...

Men din stackare, låter inte alls kul med mycket slit och dessutom huvudvärk, trist att dessutom inte bli beviljad ledighet när man behöver det.

Men kul iaf att ni planerar lite påskledigt, så skönt att bara åka iväg, byta miljö och bara ha det mysigt.

Kram!

Anonym sa...

Hej!! Låter som du haft mycket nu!! Glöm inte att ta hand om dig!!! Kramar!!

Anonym sa...

oj va mycket du haft dej ta nu å vila upp dej i helgen,
sa de varför de ej bevilja ledighet under påsken?
trist när man tänkt va ledig,
ha en bra kväll