fredag 27 mars 2009

Intensiv vecka

Så var det fredag igen. Veckan har varit intensiv, med två dagars utbildning torsdag och fredag. Nu känner man sig lagomt fullproppad :) Ska fara och hämta äldsta dottern som är på kalas till 20,00, sen blir det väl lite Let´s Dance även om min favorit Morgan åkt ut. Nu håller jag på Laila men antar att världens starkaste man vinner.....visst gör han det bra, men ibland ser det lite lustigt ut när han dansar, han är ju sååå stor!
Vi har en massa, massa att göra i helgen. Vi skulle behöva åka på Ikea och köpa hyllsystem till garaget, som vi så sakta håller på att rensa. Ett smärre lager har vi redan kastat på en släpvagn. Sen borde vi också hämta lite mer ved, göra klart ritning på hur tvättstugan och hallen ska se ut...Men jag har ingen lust alls att sätta mig i bilen och åka 25 mil t o r för några hyllor. Och sen är det bara två veckor till påsk då vi ska till fjälls så jag antar att nästa helg måste det fixas lite inför den resan. Ja har man inte göra så skaffar man sig :) Vi får väl se hur orken räcker till, vila måste man ju också för att orka med veckorna. Längtar verkligen till påsken, som jag ändå fick ledigt på, hela veckan efter påsk...vilken tur!
Mindre tur är det med semestern, har fått vecka 30-33 som jag var ohyggligt nöjd med, men, så kom sambon på att vi var ju lediga den perioden förra året också, så då kör det ihop sig med hans arbetskollega, som naturligtvis har räknat med att ha den sena perioden i år. Vi kan alltså inte ha semester tillsammans! Om inte någon vill byta period med mig, så att jag kan få i juni i stället....skitkul....senast på tisdag 31/3 ska det var klart så jag har ju hela två dagar på mig till veckan för att se om nån vill/kan byta med mig....hmm. Annars blir det ingen semester tillsammans i sommar, och alltså ingen semester som vi kan åka iväg på. Jag får hålla tummarna för att nån vill byta. Känns som om chansen är 1 på 100.
Sen har jag anmält vovven till en inofficiell hundutställning veckan efter påsk, den 18/4, så jag och en arbetskompis ska åka tillsammans och ställa våra hundar. Måste nog tränas lite på det, har inte ställt Mirax sen han var 6 månader och nu fyller han snart 2 år...

Nej nu ska jag hämta dottern, sen ska jag dricka ett glas vin och njuta av fredagen! Hoppas ni gör det också. Kram ♥


Utsikt sen i somras, å vad man längtar nu....

3 kommentarer:

Titti sa...

Hej Hej! Nää,det var Johan som körde.Jag håller mig bakom kameran jag ;) Ja visst är lammungarna söta? Fast mamman vaktar dem noga,ingen idé att bli för närgången.Då blir man stångad haha. Hoppas du har en bra dag! Här snöar det för fullt :( Kramar!

♥ Sanna ♥ sa...

Inte kul om man inte får ngn semester ihop det måste man bara få vara tilsammans utan jäkt!!!
Längtar ochså till påsken och ledighet börjar planera sommaren vi ochså men endast inbokat att jag och barnen ska till finland och en kompis hitills...
Hoppas att allt är bra med dig
KRAM

Jessica sa...

Det där med semesterperioder är alltid lika hopplöst varje år tycker jag, så nu ska jag njuta av sista mammalediga sommaren innan jag ska tillbaka till det vanliga efter tre år.
Håller tummarna att det löser sig.

Kul med hundutställning.